آرشیو یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۶۴۳۸
شهرستان ها
۲۰

مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد: تخصیص اعتبار 4 میلیارد دلاری برای بازسازی مدارس کشور

مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفتگویی گفت: با تخصیص این اعتبار 131 هزار کلاس درس از امسال تا دو سال آینده در کشور بازسازی خواهد شد.

سید محمدرضا جعفری افزود: تا پایان سال گذشته 40 هزار کلاس درس با مشارکت خیرین احداث شده که میزان تعهد خیرین در نهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز سال گذشته سه هزار و 250 میلیارد ریال بود که تاکنون 70 درصد آن تحقق یافته است.

وی با اشاره به برگزاری 10 جشنواره خیرین مدرسه ساز در ماه جاری در کشور گفت: پش بینی می شود با برگزاری این جشنواره ها تعهد خیرین مدرسه ساز به چهار هزار میلیارد ریال برسد.

جعفری تصریح کرد: بیش از 16 هزار خیرمدرسه ساز در کشور فعال هستند و 20 درصد از این تعداد را بانوان تشکیل می دهند.وی یاد آور شد: در 345 شهرستان کشور مجمع خیرین مدرسه ساز فعال می باشد لذا در صدد افزایش و گسترش این مجامع در کشورهستیم.

مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، کمبود و گرانی مصالح ساختمانی و همکاری نکردن انبوه سازان برای احداث مدارس در کشور را از جمله مشکلات موجود بر سر راه خیرین مدرسه سازعنوان کرد.

وی افزود: درسال گذشته با حضور 100 هزار نفر از دانش آموزان متوسطه و فنی حرفه ای در قالب بسیج سازندگی 10 هزار مدرسه در کشور بازسازی شد.

سید محمد رضا جعفری گسترش تشکل های مردمی، تقویت ستاد بانوان خیرمدرسه ساز، تقویت و گسترش مجمع خیرین مدرسه ساز، استفاده از کمک های ایرانی های مقیم خارج از کشو، برگزاری همایش تکریم خیرین، چاپ کتاب چهره های ماندگار را از جمله برنامه های این سازمان در سال جاری عنوان کرد.