آرشیو دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۹۵
اخبار کشور
۳

پس فردا با حضور یک هزار اندیشمند و محقق درتبریز کنگره بزرگداشت آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی برگزار می شود

کنگره بزرگداشت فقیه و عارف بزرگ آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، با حضور هزار تن از اندیشمندان، فضلاو محققان حوزه و دانشگاه از سراسر کشور در تبریز برگزار می شود.

«احمد احمدی منش» دبیر این همایش، دیروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در این همایش که روز هشتم خردادماه جاری برگزار می شود، دوازده تن از استانداران کشور و همچنین، آیت الله مهدوی کنی، آیت الله استادی و صابر همدانی حضور خواهند داشت.

وی هدف از برگزاری این کنگره را شناساندن شخصیت های علمی و فقهی جهان اسلام و ارائه الگو از عرفان اسلامی برای تمام اقشار جامعه بویژه برای جوانان اعلام کرد.

دبیر علمی همایش بزرگداشت هشتادوپنجمین سال درگذشت حاج میرزا جواد ملکی تبریزی همچنین از چاپ زندگینامه حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در تیراژ ده هزار جلد، نصب تندیس گونه چهره ایشان در قطعه صدیقین وادی رحمت تبریز، کلید خوردن ساخت فیلم مستند این فقیه عالم و نیز نامگذاری یکی از خیابان های تازه تاسیس تبریز به نام ایشان را از برنامه های جنبی این همایش عنوان کرد.

احمدی منش اضافه کرد: در مدت یک روز برگزاری این کنگره سراسری 9 مقاله علمی که از بین 62 مقاله رسیده انتخاب شده است ارائه خواهد شد.