آرشیو دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۹۵
اخبار اقتصادی
۴

شرایط دریافت وام مجدد خرید مسکن اعلام شد

متقاضیانی که قصد دریافت مجدد وام مسکن را دارند می توانند با گذشت حداقل 5 سال از دریافت تسهیلات قبلی و تصفیه آن وام 18 میلیون تومانی و یا وام 12 میلیون تومانی دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، متقاضیانی که قبلاوام مسکن دریافت کرده اند و در حال حاضر نیز قصد دارند مجددا از تسهیلات مسکن بانک مسکن استفاده کنند باید 2 شرط لازم را در کنار یکدیگر داشته باشند.

بنابراین گزارش، متقاضیانی که قبلابا سپرده گذاری در بانک مسکن اقدام به دریافت وام مسکن کرده اند، برای دریافت مجدد وام 18 میلیونی مسکن (زیر 12 سال ساخت) و یا 12 میلیون تومانی مربوط به کارمندان دولت (زیر 20 سال ساخت) باید حداقل 5 سال از دریافت تسهیلات قبلی آنها سپری شده باشد.

این گزارش می افزاید: به غیر از شرط گذشت حداقل 5 سال از دریافت تسهیلات قبلی، متقاضیانی که قصد دریافت مجدد وام مسکن را دارند، باید شرط تصفیه قطعی با بانک را نیز انجام دهند.

بر این اساس افرادی که قصد داشته باشند این وام را بدون تصفیه با بانک به بستگان نزدیک خود (پدر به فرزند و یا فرزند به پدر) انتقال دهند نیز می توانند از دریافت تسهیلات به همراه دو شرط قبلی (حداقل 5 سال تسویه) مجددا بهره مند شوند.

انتقال وام بستگان نزدیک بدون پرداخت هیچ درصدی از مانده بدهی شکل می گیرد، اما انتقال قطعی به غیر از بستگان یک درصدی از مانده بدهی باید به بانک پرداخت شود.