آرشیو دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۹۵
اخبار اقتصادی
۴

7 فروشنده متخلف مصالح ساختمانی 380 میلیون تومان جریمه شدند

7 واحد تولیدکننده و فروشنده مصالح ساختمانی به دلیل افزایش غیرقانونی قیمت ها توسط شعب تعزیرات حکومتی بیش از سه میلیارد و هشتصد میلیون ریال جریمه شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پیرو خبر ارسال این سازمان مبنی بر معرفی 14 واحد تولیدکننده مصالح ساختمانی به تعزیرات حکومتی که به صورت غیرقانونی و خودسرانه قیمت محصولات خود را افزایش داده و توسط بازرسان سازمان بازرگانی استان تهران و به عنوان عوامل تاثیرگذار در ایجاد تورم کاذب در بازار مصالح ساختمانی شناخته شده بودند. طبق هماهنگی های به عمل آمده به منظور رسیدگی خارج از نوبت به تخلفات صورت گرفته، هم اکنون از 14 واحد بزرگ تولیدکننده و فروشنده مصالح ساختمانی معرفی شده به تعزیرات حکومتی، تخلفات 7 واحد مذکور (گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور) محرز و متخلفان به پرداخت 3843363250 ریال جزای نقدی در حق دولت و همچنین درج تخلف در پرونده، محکوم شدند.

لازم به ذکر است رسیدگی به تخلفات دیگر واحدها ادامه دارد و نتیجه متعاقبا اعلام می شود، این در حالی است که بررسی عملکرد تمامی واحدهای تولیدکننده و فروشنده مصالح ساختمانی به عنوان اولویت در دستور کار بازرسان این سازمان در سراسر کشور قرار دارد و با متخلفان این رشته به شدت برخورد خواهد شد.