آرشیو سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۶۹۵
برش های کوتاه
۹

جنجال بر سر تحقق آرزوی چند هزارساله

گروه ترجمه: از زمان امپراتوری روم ایتالیایی ها در آرزوی پلی به سر می بردند که کشورشان را به جزیره سیسیل وصل کند.

به نظر می رسد رویای سزارهای روم باستان به رغم مشکلات زیادی که دولت ایتالیا با آن روبه رو است در شرف پیوستن به واقعیت است زیرا این دولت به رغم دست خالی، ترس از خرابکاری های مافیا و نگرانی از وقوع زلزله قصد دارد هر طور که شده پل افسانه یی را به سوی سیسیل بسازد.

رئیس مجلس ایتالیا روز گذشته بر ضرورت ساخت این پل تاکید و درخواست کرد ساخت این پل هر چه سریع تر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

آلترو ماتولی وزیر راه و ترابری ایتالیا بیان کرد از مجلس در خواست کرده هر چه زودتر بودجه کافی برای از سر گرفتن ساخت این پل را در اختیار وزارتخانه او قرار دهد.

قرارداد ساخت این پل سه سال پیش با شرکت ایمپریگو بسته شد اما به علت نبود بودجه کافی ساخت آن متوقف شد. این شرکت تعهد کرده بود ساخت این پل را تا سال 2012 با هزینه یی معادل 5 میلیارد یورو به پایان برساند.

البته نماینده های چپ مجلس ایتالیا بر این باورند که ساخت این پل چندان هم ضروری نیست و بی جهت باری را به شانه های دولت تحمیل می کند. به نظر آنها مبارزه با جرائم رو به گسترش در خیابان ها، مهاجرت غیرقانونی، مبارزه با مواد مخدر و حل بحران ناپل بسیار مهم تر از ساخت یک پل است.

این پل پس از ساخته شدن ریگو کالابریا در مسینا را به سیسیل وصل خواهد کرد.

یکی از مشکلاتی که بر سر راه ساخت این پل قرار دارد عبور خط زلزله از مسیر این پل است. دولت نگران است این پل پس از صرف هزینه بسیار در اثر زلزله خراب شود و تمام زحمات، وقت و پول از بین برود.

طرفداران محیط زیست هم بر این باورند که ساخت این پل به شدت به اکوزیست منطقه آسیب وارد خواهد کرد و معایب ساخت آن به هیچ عنوان به رفاهی که برای مردم می آورد نمی ارزد.