آرشیو سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۶۹۵
ورزش
۱۷

گفت وگوی «یورو اسپورت» با سرمربی کرواسی

بیلیچ: می توانیم صعود کنیم

اسلاون بیلیچ، سرمربی کرواسی با جاه طلبی و اطمینان از یورو 2008 و تیمش حرف می زند گرچه غیبت ادواردو، مهاجم مصدومش ضربه بزرگی به تیم او زده است.

-آقای بیلیچ آیا تیم کنونی شما هم سطح تیمی هست که 10 سال پیش بازیکن آن بودید؟

گفتنش سخت است. ما تجربه بیشتری داشتیم البته نه از لحاظ تیمی چون ما مجموعه یی جوان داشتیم اما از لحاظ فردی بازیکنانی داشتیم که در لیگ قهرمانان حضور داشتند و بعضی هایشان هم با تیم هایشان قهرمان شده بودند. ما تیم مسن تری نسبت به تیم کنونی هستیم اما اگر قرار باشد راجع به استعداد و روحیه تیمی حرف بزنیم، هر دو تیم مثل هم هستند. هر دو تیم تشنه رسیدن به پیروزی بودند. باید بگویم درست است که تیم کنونی جوان است اما کمبود تجربه ندارد. تیم کاملا متعادل است. ما 5، 6 بازیکن داریم که سومین تورنمنت خود را تجربه می کنند. این پنجمین تورنمنت مهم شیمیچ است. گرچه برای تعداد زیادی از جوان ها این اولین تورنمنت رسمی به حساب می آید.

-کرواسی را همه غریبه یی می دانند که پتانسیل قهرمانی دارد.

ما می توانیم به مراحل بالاتر برسیم اما الان به چیزی فکر نمی کنیم جز بازی دوم در گروه. این روش کاری ما است که بازی به بازی پیش می رویم. این داستان در بالارفتن اعتماد به نفس نقش زیادی دارد به خصوص برای ما کروات ها که خیلی راحت در شادی و حتی افسردگی فرو می رویم. اما این مسائل تعیین کننده نخواهد بود.

-یک نمایش خوب از تیم ملی کرواسی می تواند پای شما را به یک باشگاه بزرگ باز کند.

در فوتبال هرگز نمی توانید بگویید هرگز. اما من تعهد خودم را نشان داده امغتمدید قراردادش با فدراسیون کرواسیف به من پیشنهاداتی داده شده اما تصمیم من این است که دو سال دیگر در تیم بمانم. نمی دانم آیا مساله یی پیش می آید که نظرم را عوض کند یا نه.

-به نظر می رسد پیراهن تیم شما پرفروش ترین لباس در وین به حساب می آید.

ما از این مساله خوشحالیم. من دلایل زیادی را در این فروش دخیل می دانم. لباس ما زیبا است، کرواسی هم از اتریش چندان دور نیست. کروات های زیادی اینجا و در آلمان زندگی می کنند. هواداران ما همه جا دنبال ما می آیند: این نیروی ما را نشان می دهد و همین طور امیدمان را.