آرشیو سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۶۹۵
موسیقی
۱۱

آواز شهرام ناظری در پاریس

مهر: شهرام ناظری قبل از آغاز تور کنسرتش در ایران، در مراسم خداحافظی «جرالد ویولت» از ریاست تئاتر شهر پاریس در روز 23 خردادماه (12 ژوئن) به اجرای برنامه می پردازد. در این برنامه که هنرمندانی از امریکا، هندوستان، آلمان و برخی کشورهای آفریقایی و...شرکت دارند، شهرام ناظری به عنوان میهمان ویژه تئاتر شهر حضور خواهد داشت و بنا به دعوت «جرالد ویولت» به مدت ده دقیقه به اجرای موسیقی ایرانی خواهد پرداخت. جرالد ویولت از چهره های فرهنگی و شناخته شده کشور فرانسه است که نزدیک به سی سال ریاست مهم ترین مرکز هنری فرانسه یعنی تئاتر شهر پاریس را برعهده داشته است.

ویولت در مراسم اهدای بالاترین نشان فرهنگی فرانسه (شوالیه) که سال گذشته به شهرام ناظری اهدا شد در باره ویژگی های صدا و هنر موسیقی ناظری با شور و احساس بسیار تاثیرگذاری به سخنرانی پرداخت.

همچنین محمود سراجی مدیر برگزاری کنسرت های شهرام ناظری در ایران، با اعلام اینکه تور کنسرت شهرام ناظری از شهر یزد آغاز می شود به مهر گفت: پس از دو سال وقفه در اجرای کنسرت های استاد، سلسله برنامه هایی تا پایان تابستان در دست اجرا داریم که ابتدا در روزهای 13 و 14 تیرماه در یزد و سپس در شهرهای کرمان، قزوین، اصفهان و تهران برگزار می شود.

مدیرعامل موسسه فرهنگ و هنر حافظ با اشاره به اینکه برخی از برنامه های شهرام ناظری به بعد از ماه مبارک رمضان (نیمه دوم سال) موکول شده است، ابراز امیدواری کرد با همکاری خوب مسوولان ارشاد و سایر نهادهای ذی ربط در شهرستان ها امسال ناظری در اکثر شهرهای ایران به اجرای برنامه بپردازد.