آرشیو یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۲۶
اخبار ورزشی
۱۳

سرپرست سازمان بازرگانی گیلان: برنج داخلی از مرحله بحرانی خارج شد

سرپرست سازمان بازرگانی گیلان گفت: با کاهش قیمت برنج داخلی مرحله بحران سپری شده و بازار برنج حالت ایستایی دارد.

علی عمویی در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت برنج در استان اظهار داشت: بازار برنج با تنش قیمت دچار التهاب شده بود و از جمله دلایل افزایش نرخ برنج و قیمت جهانی محصولات کشاورزی، عدم تناسب رشد جمعیت با سطح زیر کشت محصول برنج است.

وی با اشاره به کارهای انجام شده در تنظیم بازار داخلی افزود: برای تنظیم بازار داخلی از فعالان بخش برنج درخواست کردیم محصولات خود را عرضه و بازار را اشباع کنند که انجام شد و دیگر این که با نظارت حوزه بازرسی با برخی از دلالان برنج برخوردهایی صورت گرفت و آنها نیز برنج خود را در بازار عرضه کردند.

سرپرست سازمان بازرگانی گیلان واردات برنج را نیز از عوامل تنظیم بازار داخلی دانست و گفت: برنج وارداتی در اختیار همه شرکت های تعاونی مانند اتکا، فرهنگیان و دولت قرار داده و توزیع شد که خوشبختانه با انجام این کارها نرخ برنج داخلی کاهش پیدا کرد و التهاب آن پایین آمد و اکنون بازار حالت ایستایی دارد و در واقع برنج مرحله بحرانی را سپری کرده است.

عمویی در مورد آخرین نرخ فروش برنج داخلی، افزود: برنج دارای درجه بندی است و طبق آخرین خبر برنج هاشمی کیلویی 2 هزار و 500 تومان به فروش می رسد که کیفیت محصول برنج در بالاو یا پایین بودن قیمت آن تاثیرگذار است.