آرشیو یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۳۲
اخبار اقتصادی
۴

موانع واگذاری مخابرات برطرف شد

موانع واگذاری سهام مخابرات در نشست مسئولین خصوصی سازی با سرپرست وزارت اقتصاد برطرف شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی در همین رابطه گفت: با ارائه گزارش های مورد نظر بورس توسط سازمان حسابرسی در هفته جاری، تا سقف 5 درصد از سهام شرکت مخابرات ظرف دو هفته آینده در بورس عرضه خواهد شد.

غلامرضا حیدری کردزنگنه در گفت وگو با فارس اظهار داشت: هفته گذشته جلسه ای در خصوص عرضه سهام شرکت مخابرات با حضور سرپرست وزارت اقتصاد، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس سازمان حسابرسی و مدیرعامل شرکت مخابرات برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه هماهنگی های مربوط به ارائه گزارشات مورد نظر بورس انجام و طی آن مقرر شد سازمان حسابرسی در هفته جاری نسبت به ارائه گزارش های بودجه و صورت های مالی شرکت مخابرات اقدام کند.

کردزنگنه تصریح کرد: بعد از دریافت گزارش های مربوط، سهام شرکت مخابرات به عنوان بزرگترین شرکت دولتی قابل واگذاری تا دو هفته آینده در بورس عرضه خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: در روز اول تا سقف 5 درصد از سهام این شرکت جهت کشف قیمت در بورس عرضه می شود.

کردزنگنه در برابر این سؤال که با توجه به سرمایه 3هزار و 600 میلیارد تومانی شرکت مخابرات آیا امکان عرضه 5 درصدی و واگذاری 1.8 میلیارد سهم آن وجود خواهد داشت گفت: این عرضه با توجه به شرایط و کشش بازار سهام انجام خواهد شد که ممکن است در روز اول نیم درصد یا 2 درصد سهم مخابرات واگذار شود.

کردزنگنه درباره قانون سیاست های اصل 44 اظهار داشت: این قانون به تصویب مجمع تشخیص مصلحت رسیده اما تاکنون خبری از ابلاغ آن نشده است.وی در برابر این سؤال که چرا زمان بندی عرضه سهام بانک ها رعایت نشده گفت: وجود برخی مشکلات و عدم آمادگی بانک ها باعث شد که در برنامه زمان بندی سهام بانک ها تاخیراتی به وجود آید.