آرشیو دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۷، شماره ۶۴۸۲
صفحه اول
۱

خشم اروپائیان از افزایش مساجد دراروپا

منابع خبری از افزایش نگرانی و خشم اروپائیان نسبت به ساخت و ساز روزافزون مساجد و عبادتگاه های اسلامی در اقصی نقاط اروپا خبر دادند.

به گزارش ابنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی “المحیط”، نشریه “یو.اس.ای تودی” از برانگیخته شدن حالت خشم و غضب اروپائیان به دلیل افزایش ساخت مساجد و انتشار عبادتگاه های اسلامی در اقصی نقاط اروپا خبرداد.

این روزنامه می افزاید: آخرین نشانه های این خشم را باید در بحران به وجود آمده در سوئیس نسبت به ساخت مساجد در این کشور و تلاش برای تصویب قانونی برای مقابله با این روند جستجو کرد.همچنین می توان به مشکلات به وجود آمده در ایتالیا در پی ممانعت وزیر کشور ایتالیا نسبت به تعطیلی مسجد میلان در این کشور اشاره کرد.

این روزنامه در ادامه نوشت: این خشم ناشی از این است که غربیان مساجد را به عنوان عاملی برای رویگردانی مسلمانان نسبت به ارزشها وآداب و رسوم غربی و به عنوان تهدیدی امنیتی می انگارند.

«دانیل جولی»، نویسنده انگلیسی این مقاله مخالفت اروپائیان را با ساخت مساجد دلیل آشکار بر احساسات ضد اسلامی در اروپا دانست.

براساس آخرین آمار از مجموع 500 میلیون نفر جمعیت اروپا، 18 میلیون نفر آن را مسلمانان تشکیل می دهند که دومین دین از نظر تعداد در قاره سبز می باشد و آمار از افزایش روزافزون پیروان این دین مبین و به تبع آن افزایش مساجد و عبادتگاه های اسلامی در اروپا، حکایت دارد.