آرشیو دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۷، شماره ۶۴۸۲
سیاسی
۲

سیداحمد خاتمی در مراسم سالگرد آیت الله مشکینی: خوشبینی عده ای به بیگانگان بیش از خودی هاست

آیت الله سیداحمد خاتمی با اشاره به شخصیت ارزنده مرحوم آیت الله مشکینی، رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله مشکینی استاد اخلاق بود و سخنش بر دل می نشست.

به گزارش ایسنا، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری که در مراسم سالگرد آیت الله مشکینی در مدرسه عالی شهید مطهری سخن می گفت، اظهار کرد: جامعه ما امروز به شدت به دروس اخلاقی و آیت الله مشکینی ها نیاز دارد که وارد صحنه شوند و آموزه های اخلاقی را بگویند.

وی در ادامه با انتقاد از برخی مطبوعات افزود: متاسفانه در کشور خشکسالی وجود دارد، من در نماز جمعه آیه ای را خواندم که محتوای آن می گفت استغفار کنید تا باران ببارد، متاسفانه برخی روزنامه های زنجیره ای این را به سخره گرفتند، اگر می خواهید من را مسخره کنید، اشکالی ندارد، اما این کلام خداست، این ارتباطات را باور کنید. اگر سعی کنید فضای جامعه فضای دینی شود خدا هم به ما عنایت می کند.

خاتمی خاطرنشان کرد: اگر در کوچه و خیابان بدحجابی و بی حجابی خود را نشان دهد این جلوه اعراض از یاد خدا و فراموش کردن یاد خداست؛ در حالی که اگر صادقانه به سراغ خدا برویم و بکوشیم جامعه ما عشق به خدا داشته باشد، خداوند گره ها را باز می کند.

وی ادامه داد: برخی خوشبینی شان به بیگانگان، بیش از خوشبینی به خودی هاست. مقام معظم رهبری در جایی بحث خودی و غیرخودی را مطرح کردند، این برای این گفته شد که صف بندی های مصنوعی و چپ و راست کنار برود، اما بعضی این سخن را نفهمیدند و گفتند خودی یعنی آپارتاید، البته نباید دایره خودی را تنگ گرفت، همه دلدادگان به انقلاب خودی هستند؛ پس یکدیگر را طرد نکنیم.

به گزارش ایسنا مراسم اولین سالگرد درگذشت آیت الله مشکینی رئیس فقید مجلس خبرگان در مدرسه عالی شهید مطهری با حضور رئیس جمهور برگزار شد. همچنین رئیس مجلس و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عده کثیری از مقامات لشکری و کشوری و چهره های حوزوی، فرهنگی و سیاسی در مراسم حضور داشتند.