آرشیو دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۷، شماره ۶۴۸۲
صفحه آخر
۲۴

دانشگاه آزاد رتبه نخست روبا تهای فوتبا لیست را به دست آورد

رقابتهای جهانی روبوکاپ بزرگترین رویداد جهانی روباتها امسال از 14 تا 20 جولای در چین برگزار شد و سرانجام با اعلام نتایج برندگان تیمها به کار خود پایان داد. این دوره از رقابتها یک گام روبه جلوی جدید در برگزاری مسابقه میان انسان و روبات بود. به گزارش خبرنگار مهر، روبوکاپ یک پروژه بین المللی در راستای توسعه هوش مصنوعی است که اولین دوره رقابتهای آن در سال 1997 با سازماندهی “آی بی ام” و ناسا برگزار شد. در این دوره از مسابقات تیمهای روباتها در چهار بخش اصلی به رقابت پرداختند که شامل روباتهای فوتبالیست، روباتهای امدادگر، روباتهای خانه و روباتهای نوجوان هستند.

در بخش روباتهای فوتبالیست، تیمها در گروه های شبیه سازی، روباتهای سایز کوچک، روباتهای سایز متوسط، سکوی استاندارد و روباتهای انسان نما به رقابت پرداختند. همچنین در بخش روباتهای نوجوانان، تیمها در گروه های حرکات موزون، فوتبالیست، امدادگر و روباتهای نمایشی حاضر شدند. در این دوره از مسابقات تیم روباتیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین همانند سالهای گذشته توانست به نتایج چشمگیری دست یابد. تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از ایران رتبه اول را به دست آورد همچنین

در این دوره از مسابقات تیم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مقام اول رقابتهای لیگ روبات فوتبالیست سایز متوسط را کسب کرد. رتبه نخست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در بخش روباتهای فوتبالیست سایز متوسط در بخش رقابت فنی نوع یک در بین 13 کشور دنیا از جمله ژاپن، آمریکا، آلمان، چین، پرتغال، استرالیا، هلند و کانادا به دست آمد.