آرشیو دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۷، شماره ۶۴۸۲
شهرستان ها
۲۰

بهره برداری از کارخانه پروفیل در سلماس آغاز شد

سلماس-خبرنگاررسالت:

طی مراسمی بهره برداری از کارخانه تولید پروفیل در سلماس آغاز شد.

این کارخانه درزمینی به مساحت شش هزار و 720 مترمربع و 10 میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است.این کارخانه قابلیت تولید 500 درب ضد سرقت، یک هزار و 500 چارچوب فلزی و 500 مترمربع درب و پنجره پی وی سی را در ماه دارد.با بهره برداری از این کارخانه زمینه اشتغال 250 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم شده است.

سرپرست سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور، در مراسم آغاز به کار این کارخانه گفت: 23 درصد از سهم اشتغال در برنامه چهارم توسعه مربوط به بخش صنعت و معدن بوده است.

نظام الدین برزگر افزود: دولت با اجرای طرح آمایش وزارت صنایع که در قالب 800 طرح بوده، گام های موثری در پیشرفت صنعتی کشور برداشته است.

سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: براساس طرح آمایش صنعتی کشور، برای این استان 33 طرح بزرگ با ویژگی حمایت ارزی و ریالی در نظر گرفته شده که این طرح ها در هفته جاری در کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان بررسی می شود.

ابراهیم حق جو افزود: زیرساخت های کافی برای توسعه صنعتی استان انجام شده است.

رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی نیز در این مراسم با انتقاد از عقب ماندگی شهرستان سلماس در زمینه صنعتی گفت: به لحاظ صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی 7/3 درصد جوازهای تاسیس مربوط به سلماس بوده است.

محمد حاج زمانی افزود: این یک عقب ماندگی معنادار است که باید با همت مسئولان هر چه سریعتر جبران شود.

در شهرستان سلماس 293 واحد تولیدی، جواز تاسیس و 92 طرح پروانه بهره برداری دریافت کرده اند.