آرشیو یکشنبه ۶ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۷۳۳
بورس و بازار
۱۵

لذت آزادی اقتصادی

دکتر کیم هولمز مترجم: منصور بی طرف

بنیاد هریتیج در سال 1995 شاخصی را به نام «شاخص آزادی اقتصادی» بنا نهاد تا ابزاری برای کشورها باشد که با آن پیشرفت را اندازه بگیرند و خودشان را با آنچه که ما معتقدیم اصول اساسی رونق، یعنی آزادی اقتصاد است، مقایسه کنند. این شاخص ها در چهاردهمین سال خود است و قرار است با همکاری وال استریت ژورنال منتشر شود.

طی سال های گذشته خیلی جالب بود که می دیدیم چگونه برخی از کشورها درخصوص امتیاز خودشان در این شاخص به رقابت می پردازند. در حقیقت بعضی از دولت ها سعی می کردند ما را قانع کنند که به آنها امتیاز بهتری بدهیم. البته ما در مقابل این رایزنی ها و نفوذهای غیرمعقول ایستادگی می کردیم. با آنکه برخی از کشورها توجهی به این مقاومت ها نمی کردند و باز به رغم این حسادت های معمول،کشورهایی هستند که برای آنکه آزادترین اقتصاد بودن در ذات خودش یک چیز خیلی خوب است، رقابت می کنند.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.