آرشیو دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۴۴
اخبار کشور
۳

فاروق الشرع: سوریه هرگز روابط استراتژیکی خود با ایران را فدای رضایت اسرائیل نمی کند

معاون رئیس جمهور سوریه در سخنانی تاکید کرد که دمشق هرگز روابط ثابت استراتژیکی خود با دوستان و هم پیمانانش را فدای رضایت و خشنودی رژیم صهیونیستی نمی کند.

به گزارش خبرگزاری پایگاه شام پرس، فاروق الشرع معاون بشاراسد با اشاره به اینکه طرح اسرائیل درباره روابط سوریه با ایران یا هر کشور و قدرت دیگری به معنی عدم جدیت تل آویو برای حل سیاسی مسائل موجود است، افزود: سوریه هرگز روابط ثابت استراتژیکی خود را با دوستان و هم پیمانانش فدای خشنودی و رضایت اسرائیل نمی کند.

معاون بشار اسد گفت: ما سوری ها بیشتر از هر کس دیگری از مانورهای اسرائیل و سختی راه حل سیاسی درباره موضوع جولان مطلع هستیم.

فاروق الشرع افزود: اصول و معیارهای سوریه در حل سیاسی این مسئله برای اسرائیلی ها از زمان کنفرانس مادرید خوب، روشن و واضح است و آن عقب نشینی کامل تا مرزهای 1967 است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتیکه اسرائیلی ها متقاعد نشوند که ما قادر به دست یافتن به حقوق ملی مان از طریق دیگر ابزارها و روش ها هستیم، محقق شدن حقوق ملی از طریق گفت وگو ممکن نیست.

معاون بشاراسد تصریح کرد: میانجیگری آنکارا در این مسئله روابط ترکیه و اسرائیل را محک می زند و سوریه بر این باور است که اگر تل آویو سرکشی خود را ادامه دهد، نیات کنونی اسرائیل برای دولت ترکیه فاش می شود.