آرشیو دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۴۴
اخبار ورزشی
۱۳

نایب رئیس فدراسیون خبر داد پایان عملیات امداد و نجات کوهنورد ایرانی در پاکستان

دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران از بی نتیجه ماندن عملیات جستجو و نجات سامان نعمتی کوهنورد ایرانی در ارتفاعات نانگاپارابات پاکستان خبر داد.

اقبال افلاکی در گفت و گو با ایرنا در این خصوص گفت: عملیات امداد ونجات این کوهنورد به پایان رسیده و تاکنون موفق به پیدا کردن وی نشده ایم.

وی افزود: سامان نعمتی به همراه 2 برادر خود و 4 نفر دیگر در ترکیب یک گروه کوهنورد برای صعود به ارتفاعات نانگاپارابات با حمایت شرکت نارون آرا در ترکیب یک گروه کوهنورد عازم پاکستان شده بود.

دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در خصوص مسئولیت این حادثه گفت: ما دو نوع اعزام داریم و براساس آیین نامه های موجود برای اعزامهای برون مرزی باید شرایط خاصی وجود داشته باشد.

وی گفت: برای اعزام یک تیم ابتدا فدراسیون در جریان امر قرار می گیرد و پس از گرفتن مشخصات فنی و تجربه افراد و فرد سرپرست، سفر در شورای برون مرزی مطرح و سپس تیم اعزام می شود که در صورت بروز هرگونه حادثه فدراسیون و سازمان تربیت بدنی پاسخگو خواهند بود.

افلاکی اضافه کرد: در اعزام نوع دوم که خارج از سیستم است توسط شرکتهای توریستی انجام می گیرد.

وی تصریح کرد که سفر این گروه به پاکستان در راستای سفر نوع دوم بوده و نه تنها سفارت ایران در پاکستان از این امر مطلع نبوده بلکه فدراسیون و شورای برون مرزی سازمان تربیت بدنی نیز هیچ اطلاعی از این حرکت ورزشی نداشتند. طبیعی است که هیچگونه مسئولیتی در قبال این اقدام متوجه فدراسیون کوهنوردی نیست.