آرشیو دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۴۴
صفحه آخر
۱۶

تظاهرات همبستگی با مقاومت در خیابان های غزه

صدها فلسطینی در حمایت از جنبش حماس و در اعتراض به عملیات تروریستی اخیر، در شمال نوار غزه تظاهرات کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حدود هزار فلسطینی دیروز در خیابان های «جبالیه» در شمال نوار غزه، تظاهرات و عملیات تروریستی اخیر در سواحل غزه را محکوم کردند. انفجار بمب که جمعه شب گذشته در ساحل شهر غزه روی داد، شهادت پنج فرمانده حماس و یک کودک را در پی داشت. تظاهرکنندگان مذکور شعارهایی در حمایت از دولت منتخب حماس و همبستگی با مقاومت سر دادند.

به گزارش خبرگزاری قدس جنبش حماس «محمد دحلان»، رهبری سابق جنبش فتح در نوار غزه را عامل پشت پرده انفجار جمعه شب دانست. دحلان که با دستگاه های امنیتی اسرائیل و «سیا» مناسبات نزدیکی دارد، تاکنون چندین توطئه و کودتا علیه حماس را در نوار غزه رهبری کرده است.

به گزارش ایسنا، دولت «اسماعیل هنیه» نخست وزیر دولت منتخب فلسطین، نیز طی بیانیه ای اعلام کرد، جریان کودتا گر به نیابت از اشغالگران صهیونیست، دست به جنایات تروریستی می زند.

دولت هنیه در این بیانیه شهادت پنج عضو «گردان های قسام» (شاخه نظامی حماس) و یک کودک خردسال را به ملت فلسطین و خانواده های آنها تسلیت گفت.

در این بیانیه تاکید شده است که هدف اصلی از ارتکاب این جنایات تروریستی، ایجاد ناامنی و هرج ومرج مجدد در نوار غزه است.

دولت منتخب مردم فلسطین تاکید کرد: هرگز اجازه نخواهیم داد گروهی مزدور در نوار غزه ناامنی ایجاد کنند.

شهادت مظلومانه یک فلسطینی

به گزارش واحدمرکزی خبر از رام الله، نظامیان اشغالگر اسرائیلی شب یکشنبه پس از محاصره یک منزل مسکونی در روستایی واقع در حومه شهرالخلیل، یک واحد مسکونی را بر سر یک شهروند فلسطینی خراب کردند و وی را به شهادت رساندند. اسرائیلی ها که قصد دستگیری «شهاب الدین انتشه» (25 ساله) را داشتند اول با بلندگو از وی خواستند خانه را ترک گوید و خود را تسلیم کند، ولی این فلسطینی در خانه تحصن کرد. اسرائیلی ها هم با بولدوزر، خانه این فلسطینی را بر سر وی خراب کرده و او را به شهادت رساندند.