آرشیو دوشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۷۳۸
ورزش
۱۶

هدف محقق شد

اتفاقی که روز چهارشنبه در ورزشگاه انقلاب رخ داد در واقع برگزاری مسابقات چهار رشته جداگانه بود که پیش از این هر کدام به صورت رسمی و غیررسمی رقابت هایی داشتند اما برنامه «رد بول لرد آو د استریت» که ترکیبی از این رشته ها بود، برای اولین بار در ایران برگزار می شد. این برنامه که در دیگر کشورهای دنیا سابقه طولانی دارد، شامل مسابقات اسکیت بورد، این لاین اسکیت، ایروبیک حرفه یی و نقاشی گرافیتی است و طرفداران بسیاری بین جوانان دارد. ایروبیک حرفه یی در واقع همان ورزش باستانی ما ایرانی ها است که حالابا تغییر سبک موسیقی و پیشرفته تر شدن حرکات، شکل ورزشی تازه به خود گرفته و در این رشته جدید دنیا از ما بسیار جلوتر است. با این حال در ایران هم جوانان بسیاری این رشته را پیگیری می کنند. اما مسابقات بخش گرافیتی کاملا وارداتی است و نمی توان مانند ایروبیک حرفه یی ریشه یی ایرانی برای آن پیدا کرد. در این رشته شرکت کنندگان که قبلا کارهای هنری و طراحی را دنبال کرده اند و به صورت غیررسمی هم با هم رقابت داشته اند، این بار به صورت رسمی توانایی های خود را به نمایش گذاشتند. اما این بخش هنوز در سطحی نیست که به مرحله آموزش رسیده باشد و شرکت کنندگان به صورت خودجوش فعالیت در بخش گرافیتی را یاد گرفته اند.

در کنار این دو بخش مسابقات انتخابی تیم ملی اسکیت بورد و این لاین اسکیت را هم برگزار کردیم تا در جریان این برنامه ملی پوشان این دو رشته را هم بشناسیم.

امسال با توجه به فضای اندکی که در اختیار داشتیم هیچ تبلیغی برای جمع کردن علاقه مندان انجام ندادیم اما باز هم جمعیت زیادی برای تماشای مسابقات به باشگاه انقلاب آمدند. با این حال فعلا قصد نداریم بیش از سالی یک بار این مسابقات را برگزار کنیم. در کل ما به آنچه می خواستیم رسیدیم، حتی خیلی بیشتر.