آرشیو چهارشنبه ۱۶ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۷۴۰
آی تی
۱۲

نگاهی نو به فناوری اطلاعات

دوازدهمین شماره ماهنامه «تحلیلگران عصر اطلاعات» منتشر شد. این ماهنامه با رویکردی تحلیلی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کار خود را از بهمن 85 با شعار «نگاهی نو به فناوری اطلاعات» آغاز کرده است. مطالب این ماهنامه در چند فصل با عنوان های تحلیل اخبار، مخابرات، جامعه اطلاعاتی، خدمات الکترونیکی، صنعت فناوری اطلاعات و پرونده ویژه تنظیم شده است.

شماره تیرماه این نشریه شامل مقالاتی با عناوین زیر است: ICT ایرانی در ماهی که گذشت، نگاهی به عرضه سهام مخابرات در بورس، خصوصی سازی به سبک باروک، وقایع نگاری خدمات ارزش افزوده مخابراتی، گزارشی از وضعیت ICT در هند، جایگاه ایران در رتبه بندی های بین المللی، فروشگاه های اینترنتی در ایران، بررسی پروژه های بهداشت الکترونیک در کشور و مطالب متنوع دیگری در حوزه تخصصی فناوری اطلاعات.

در مقاله «نگاهی به عرضه سهام مخابرات در بورس» با نگاهی به شرایط شرکت مخابرات ایران برای ورود به بورس اوراق بهادار منافع خصوصی سازی از یک سو و انتقادات وارده به روند فعلی خصوصی سازی مورد بررسی قرار گرفته است. در دیگر مقاله این بخش وقایع نگاری خدمات ارزش افزوده مخابراتی، تغییر تعرفه پیامک های فارسی و لاتین و مشکلات و سوالاتی که در این زمینه از سوی کارشناسان مطرح شده مورد بررسی اجمالی قرار گرفته است. در بخش جامعه اطلاعاتی نیز با بررسی پروژه های موفق آی تی هند راهکارهای مناسبی برای گسترش فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات ارائه شده است. این مجله در 64 صفحه و قیمت هزار تومان عرضه می شود.