آرشیو پنجشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۹۸
بورس - شرکت ها
۱۰

سه عرضه عمده در قیمت های پایه انجام شد

گروه بورس- مدیر بازار شرکت بورس گفت: امروز هر سه عرضه عمده مربوط به سهام شرکت های کنتورسازی، آهنگری تراکتورسازی و گالوانیزه فجرسپاهان به قیمت های پایه تعیین شده معامله شدند.

علی صحرایی در گفت وگو با «فارس» در رابطه با عرضه سهام سه شرکت کنتورسازی، آهنگری تراکتورسازی ایران و گالوانیزه فجر سپاهان که از سوی سهامداران حقوقی روی میز فروش گذاشته شد، اظهار داشت: هر سه این عرضه عمده به قیمت های پایه تعیین شده به فروش رسید.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری بوعلی بلوک 2/10 درصدی آهنگری تراکتورسازی را عرضه و طی آن 6 میلیون و 566 هزار و 478 سهم این شرکت را به قیمت پایه هر سهم 270 تومان و به صورت یکجا و نقد و به وسیله کارگزاری مهرآفرین در بازار دوم به فروش رساند. صحرایی درباره عرضه بلوک 12/22 درصدی کنتورسازی که از سوی سرمایه گذاری صنعت و معدن انجام شده بود، خاطرنشان کرد: 23 میلیون و 223 هزار و 808 سهم کنتورسازی به قیمت پایه هر سهم 210 تومان به وسیله کارگزاری بانک صنعت و معدن فروخته شد. مدیر بازار شرکت بورس درخصوص سومین عرضه عمده امروز بازار سهام به فارس گفت: شرکت سرمایه گذاری صنعت خاورآذین از طریق کارگزاری آگاه نیز اقدام به عرضه 132 میلیون و 28 هزار و 572 سهم گالوانیزه فجرسپاهان به قیمت پایه هر سهم 150 تومان و به صورت یکجا و نقد کرد که این بلوک نیز به همان قیمت پایه به فروش رسید.

یادآور می شود بلوک فجر گالوانیزه سپاهان که از سوی کارگزاری آگاه عرضه شد، توسط کنسرسیومی متشکل از گروه صنعتی صفا و یکی از تولیدکنندگان فولاد به نام مهدیون خریداری شد. همچنین بلوک کنتورسازی که از سوی کارگزار یادشده عرضه شد، توسط خریدار قبلی یعنی شرکت سرمایه گذاری تجارتی معین رنان خریداری شد. گزارش خبرنگار ما حاکی است بلوک آهنگری تراکتورسازی نیز توسط شرکت نورد آریان فولاد خریداری شد.