آرشیو پنجشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۹۸
بورس کالا
۱۵

گام بزرگ آفریقای جنوبی برای تولید سنگ آهن

گروه بورس کالا- شرکت ترنسنت آفریقای جنوبی در نظر دارد تا ظرفیت صادرات سنگ آهن این کشور را تا سال 11-2010 به 47 میلیون تن در سال افزایش دهد.

به گفته مدیرعامل این شرکت ماریا راموس، ترنسنت اخیرا با دو شرکت سنگ آهن کومبا و آسمانگ تولیدکنندگان عمده این محصول هستند توافق نامه ای امضا کرده تا بتواند ظرفیت تولید این شرکت ها را تا 60 میلیون تن در سال تا 2012 افزایش دهد.

مطالعات امکان سنجی برای افزایش ظرفیت تولید تا 90 میلیون تن در سال تا ماه مارس سال آینده میلادی به پایان خواهد رسید. در این زمان شرکت کومبا که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات فولادی است تولید خود را برای پاسخ گویی به تقاضای روزافزون کشور چین افزایش خواهد داد.

راموس می گوید: ما به شدت به دنبال این هستیم تا ظرفیت تولید را تا سال 11-2010 به 47 میلیون تن برسانیم.

شرکت ترنسنت حدود 4میلیارد درآمد به توسعه بندر سالدانا و خط تولید سنگ آهن سشین – سالدانا اختصاص داده است. دروازه اصلی صادرات سنگ آهن آفریقای جنوبی به بازارهای خارجی بندر سالدانا در استان کیپ شمالی است.

به گفته راموس مطالعات امکان سنجی برای افزایش ظرفیت تولید به 90 میلیون تن، هزینه های این طرح را تعیین می کند. به گفته وی زیرساخت های نامناسب و ظرفیت کم صادرات موجب کم شدن سرمایه گذاری و عدم رشد سنگ آهن آفریقای جنوبی در بازارهای جهانی شده است.

بنابر اعلام شرک کومبا، یکی از معادن شرقی این شرکت ظرفیت تولید خود را تا سال 2013 میلادی به بالاترین حد خود (9میلیون تن درسال) خواهد رساند. در نتیجه ظرفیت تولید شرکت به 50 میلیون تن در سال می رسد.