آرشیو پنجشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۹۸
ورزش
۲۴

مسوولان ورزشی باید از مردم عذرخواهی کنند

بت کلیا:آقایان به جز شرمندگی و شرم سازی چیزی برای ایران نداشتند

ایسنا- یک عضو فراکسیون ورزشی مجلس شورای اسلامی خواستار عذرخواهی سریع مسوولان ورزشی کشور به دلیل نتیجه ضعیف کاروان ورزشی ایران در المپیک پکن شد.

یوناتن بت کلیا در ارزیابی از علل ناکامی کاروان ورزشی ایران در المپیک پکن گفت: در کمیته تربیت بدنی و فراکسیون ورزشی مجلس هفتم صحبت های زیادی در خصوص المپیک صورت گرفت و مسوولان ورزشی با حضور در جلسات درخواست اعتبار کردند تا بتوانند برای کشور افتخاراتی کسب کنند. وی افزود: اما متاسفانه به این مرحله رسیدیم که تمام امکاناتی را که سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک درخواست کرد، در اختیارشان گذاشتیم و به غیر از این که شرمندگی و شرم سازی برای ایران به وجود آورند، چیز دیگری شاهد نبودیم.

نماینده اقلیت آشوری و کلدانی در مجلس همچنین با بیان این که در حال حاضر نمی دانم چه کسی را باید مقصر ناکامی های ورزشی ایران در المپیک بدانم، اظهار داشت: در این راستا هم ورزشکاران و هم پرسنل اداری، مدیریتی و در واقع تمام دست اندرکاران این برنامه مقصر هستند.

وی تاکید کرد: اگر اشکالات و کمبودهایی وجود داشته چرا مطرح و عنوان نکردند و اگر ورزشکاران کمبودهایی احساس کردند، چرا در تمام این مدت از سوی آنها عنوان نشد؟ وی ادامه داد: با 4 سال خون دل خوردن و چشم انتظاری کشیدن و 4 سال بودجه و اعتبار مناسب دادن انتظار بود که از المپیک قبلی بهتر ظاهر شویم. در واقع با چه افتخاراتی عازم المپیک پکن شدیم؛ ولی چگونه کار کردیم؟ با این نتایج به کجا قرار است برسیم؟ بت کلیا ادامه داد: مسوولان کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی باید در اولین حرکت از ملت شریف ایران عذرخواهی کنند و بعد این قضایا مورد بررسی قرار گیرد. در این راستا قطعا فراکسیون ورزش مجلس نیز مسوولان ورزش کشور را دعوت خواهد کرد و از آنها پاسخ خواهند خواست. در حقیقت باید دید چه اتفاقاتی در پکن رخ داد که منجر به این نتایج شد. این نماینده مجلس گفت: بر این اساس حتما برنامه هیات رییسه فراکسیون ورزش این است که مسوولان را برای پاسخ گویی به مجلس فرا خواند. بت کلیا در پایان گفت: اگر مسوولان ورزشی قدرت و توان کار ندارند، میدان را رها کنند. در بحث این ناکامی ها، مقصران باید مسوولیت شکست ها را بپذیرند و معرفی نیز شوند تا ملت در مورد آنها تصمیم گیری کنند و این درس عبرتی برای سایرین شود.