آرشیو چهارشنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۶۵۱۶
شهرستان ها
۸

رئیس گروه کارخانجات مقصود: شهرک شیشه در استان ایجاد می شود

ارومیه-خبرنگاررسالت:

رئیس گروه کارخانجات مقصود گفت: با حمایت استاندار آذربایجان غربی خوشه (شهرک) شیشه در این استان احداث می شود.

رضا ایمانی افزود: کشورهای پیشرفته و صنعتی دنیا در حال حاضر از صنایع پراکنده پرهیز می کنند و به دنبال ایجاد خوشه های صنعتی هستند که بتوانند با صنایع دیگررقابت کنند.

وی اظهارکرد: گروه کارخانجات مقصود نیز در اشل بسیار بزرگ این تجربه را در خراسان رضوی شروع کرده و از 24 واحد مورد نظر 9 واحد را در مدت سه سال گذشته به بهره برداری رساند.

ایمانی یادآور شد: در بازدید استاندار آذربایجان غربی از مجموعه فعالیت های کارخانجات مقصود، عزم را بر این گذاشتند که عظیم ترین خوشه صنعتی مصنوعات شیشه و صنایع وابسته منطقه را در آذربایجان غربی ایجاد کنند.

رئیس گروه کارخانجات مقصود گفت: ایجاد خوشه صنعتی مصنوعات شیشه و صنایع وابسته به آن شامل 24 واحد صنعتی با سرمایه گذاری حدود 16 هزار میلیارد ریال است که پیش بینی می شود برای 15 هزار و 700 نفر به صورت مستقیم و حدود 190 هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کنند.

وی افزود: در صورت ایجاد و آماده سازی زیرساخت ها و منابع اقتصادی این طرح ها در مدت سه سال ایجاد می شود.

ایمانی عمده مصرف تولیدات این شهرک را علاوه بر مصرف داخلی در کشورهای عراق، افغانستان، کشورهای آسیای میانه، ترکیه و برخی از کشورهای اروپایی عنوان کرد و گفت: ارزش افزوده سرانه ملی این طرح قابل توجه بوده و دوره بازگشت