آرشیو چهارشنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۶۵۱۶
شهرستان ها
۲۰

سومین جشنواره فندق در بخش رودبار شهرستان قزوین برگزار شد

قزوین - خبرنگار رسالت:

سومین جشنواره فندق در روستای اکوجان از توابع بخش رودبار شهرستان قزوین برگزار شد.

در این جشنواره که با حضور بیش از یک هزار نفر از اهالی منطقه، مسئولین و علاقه مندان برگزار شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: در این استان یک هزار و 600 هکتار باغ فندق وجود دارد که یک هزار و 23 هکتار آن در بخش رودبار شهرستان و 520 هکتار درمرکز رجایی دشت قرار دارد.

علیرضا بهرامی افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از یک هزار و 200 تن فندق از باغات این شهرستان برداشت شود.

وی شناساندن محصول فندق، آشنایی مردم با جاذبه های گردشگری بخش رودبار شهرستان و شکرگزاری از خداوند متعالی را از جمله اهداف این جشنواره برشمرد و اظهار داشت: شهرستان قزوین در زمینه تولید فندق رتبه دوم کشور را دارد که بیش از 9 درصد این محصول در بخش رودبار شهرستان تولید می شود.

بهرامی در ادامه به مزایای سیستم آبیاری تحت فشار اشاره کرد و گفت: برای اجرای سیستم های آبیاری نوین برای هر هکتار آبیاری 10 میلیون ریال اعتبارات بلاعوض پرداخت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین به کشت ارقام جدید فندق اشاره کرد و افزود: طی سال های گذشته بیش از 30 هزار اصله نهال جدید از کشت و صنعت مغان در منطقه کشت شده است.

وی تک تنه کردن درختان فندق را از جمله روش علمی برای کشت درخت فندق ذکر کرد و گفت: این روش باعث افزایش عملکرد محصول می شود.

فرماندار شهرستان قزوین هم گفت: دولت نهم خدمات ارزنده ای در بخش های مختلف انجام داده است.

سعید میربها افزود: شعارهای دولت نهم کمتر بعد مادی داشته و تکیه آن بیشتر بر روی پاسداشت از اصول و ارزش های انقلاب و امام راحل بوده است.