آرشیو سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷، شماره ۲۳۸۷
سلامت
۵

سالمندان و کودکان امروز از منزل خارج نشوند

گروه سلامت: یک کارشناس بهداشت محیط، با اشاره به افزایش بار ترافیکی و آلودگی هوا در آغازین روزهای سال تحصیلی از هموطنان خواست تا از ترددهای غیرضروری و خروج سالمندان و کودکان از منازل در این ایام خودداری کنند.

دکتر سعید متصدی، در گفتگو با ایسنا، ساعات 7 تا 9 صبح را از ساعات آلوده برشمرد و افزود: از ساعت 4 عصربه بعد نیز با اوج دیگری از آلودگی هوا مواجه هستیم که از این رو خانواده ها نباید این ساعات را برای خرید و یا تفریح برگزینند.

وی، استفاده هموطنان از وسایل حمل ونقل عمومی را در کاهش میزان بروز آلودگی هوا موثر دانست و یادآور شد: با وجود زمانبر بودن استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی اما در کاهش میزان آلودگی هوا بسیار موثر است.

این کارشناس بهداشت محیط، با تاکید بر ضرورت کنترل وضعیت خودرو ها به لحاظ میزان سوخت، فیلتر هوا و روغن در ادامه افزود: با تنظیم و بازدید به موقع و دوره ای خودروها آلودگی هوا با پیمایش قبلی کمتر می شود.

دکتر متصدی، با بیان این که مدتی پس از بازگشایی مدارس با تنظیم ساعات کاری وضعیت هوا به شرایط عادی برمی گردد، یادآور شد: در این مدت باید کودکان و سالمندان از خروج بی مورد از منازل خودداری کنند و با افزایش مصرف میوه و شیر به کاهش آثار سوء آلودگی هوا کمک کنند.