آرشیو سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷، شماره ۲۳۸۷
ایران
۱۵

وزیر بهداشت در جریان بازدید از پروژه های بهداشت و درمان قزوین:

بیشترین هزینه مردم، صرف درمان سرپایی می شود

قزوین - خبرنگار جام جم: به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حال حاضر بیشترین هزینه ای که مردم برای حوزه سلامت خود می پردازند، صرف درمان سرپایی می شود.

دکتر کامران باقری لنکرانی در جریان بازدید از پروژه های مراکز درمانی استان قزوین، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: در گذشته بیشترین هزینه در بخش سلامت برای بستری شدن در بیمارستان صرف می شد؛ اما در حال حاضر این هزینه ها به درمان سرپایی اختصاص می یابد و البته هزینه پزشک متخصص آزمایشگاه و... نیز به صورت فزاینده در حال افزایش است.

وی افزود: طبق تحقیقی که طی 2 سال گذشته صورت گرفته، در بحث بستری شدن به لحاظ پوشش در خدمات درمانی، آثار مخرب به حداقل رسیده است.

این مقام مسوول با بیان این که براساس تعهدات وزارتخانه باید 1300 آمبولانس در سطح کشور به پایگاه های بهداشت ارائه شود، اظهار کرد: تاکنون 700 آمبولانس به پایگاه ها داده شده که این تعداد برابر با 75 درصد تعهد در بخش تامین آمبولانس است.

دکتر لنکرانی تصریح کرد: آنچه مهم است استفاده از تمام توان و تلاش برای پیشبرد اهداف نظام سلامت است؛ زیرا ما بیش از این که به بحث بیمارستانی نیازمند باشیم، به توسعه زیرساخت های بهداشتی نیاز داریم.

وی همچنین در رابطه با پروژه های بخش بهداشت و درمان در استان قزوین گفت: یکی از این پروژه ها، نوسازی خانه های بهداشت مراکز بهداشتی درمانی روستایی است که براساس تفاهمنامه ای با استانداری، طی سال جاری حدود 23 خانه بهداشتی درمانی روستایی در سطح استان احداث و جایگزین خانه های بهداشتی فرسوده یا استیجاری می شوند.

وی در این خصوص افزود: راه اندازی بخش جراحی قلب نیز در حال پیگیری است که با این اقدامات شاهد ارتقا در خدمت رسانی به مردم در آینده نزدیک خواهیم بود.

وزیر بهداشت همچنین در جریان بازدید از بیمارستان امیرالمومنین شهر بوئین زهرا، در سخنانی با بیان این که در شهرستانی مانند بوئین زهرا باید نظام سلامت هدفمند و با نگاه به مسائل و نیازهای واقعی پیگیری شود، افزود: با توجه به صنعتی شدن این شهرستان باید به طب کار در این شهرستان توجه شود.