آرشیو شنبه ۶ مهر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۹۲
اخبار اقتصادی
۴

وزیر اقتصاد: قفل بانک مرکزی اول آبان ماه باز می شود

از اول آبان ماه قفل ها از صندوق بانک مرکزی برداشته می شود.

سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این مطلب در همایش بررسی راهکارهای رفع موانع تولید و سرمایه گذاری، گفت: گشایش تسهیلات بانکی به گشایش تولید و رونق اقتصادی می انجامد و در راستای آن گردش وجوه امکان پذیر می شود.

وی با تاکید بر حل مشکل تامین مالی اظهار کرد: بخشی از مشکلاتی که در حوزه بانکی اتفاق افتاده ناشی از عدم توازنی است که در بخش های تخصیص و تجهیز منابع ایجاد شده است.

حسینی اضافه کرد: به مرحله ای رسیدیم که در جهت کنترل و مهار نقدینگی بانک ها و تجهیز منابع با محدودیت هایی مواجه بودیم و باید راهی پیدا می شد که تجهیز منابع را از شیوه هایی اتخاد کنیم که پایه پولی را کمتر کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی مهم ترین راهکار رفع موانع تولید و سرمایه گذاری را اصلاح نظام مالیاتی عنوان کرد و گفت: در بحث مکانیزم های رفع مزانع تولید باید نظام مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر نقل و انتقالات ثروت را اصلاح کنیم.

وی تصریح کرد: راه نجات مملکت در عرصه اقتصاد افزایش تولید و سرمایه گذاری است و باید کمک کنیم تا با همکاری، تعامل و همفکری معایب و نقصان از میان برداشته شود.

وزیر کار: مشکل واحدهای تولیدی دو ماه دیگر حل می شود

با توجه به قول هایی که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی داده مشکل واحدهای تولیدی از نظر نقدینگی به زودی حل می شود و طبعا تا مرحله اجرایی یکی دو ماه طول می کشد تا رکود 8-9 ماهه اخیر در بخش تولید را جبران کند.

جهرمی وزیر کار و امور اجتماعی این مطلب را در همایش بررسی موانع تولید و سرمایه گذاری بیان کرد و افزود: در عین حال تاکید کرده ام سیاست پرادخت تسهیلات با نظارت بیشتر و هدایت و مدیریت بهتر به سمت تولیدکننده واقعی و ارزش افزوده بیشتر حرکت کند.