آرشیو سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۸۷، شماره ۴۰۳۹
اجتماعی
۴

همکاری دستگاه ها برای برگزاری باشکوه نماز عید فطر

گروه اجتماعی در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر، دستگاه های ذیربط برنامه هایی پیش بینی کرده اند تا مراسم برگزاری نماز عید فطر به عنوان یکی از باشکوه ترین گردهمایی ها در کشور به نحو مطلوبی برگزار شود.

مصلای امام خمینی(ره) تهران برای برگزاری مراسم نماز روز عید فطر تهرانی ها آماده شده است. تمهیدات لازم برای روان کردن و کنترل ترافیک در این روز نیز اندیشیده شده است.معاون ترافیک شهرداری تهران از به کارگیری 2500 دستگاه اتوبوس در 96 میدان اصلی شهر و 150 مسجد مادر از ساعت 5‎/30 بامداد در روز عید فطر برای انتقال نمازگزاران به مصلای بزرگ امام خمینی(ره) خبر داده است. قطارهای مترو نیز از همین ساعت با کمترین فاصله زمانی و بیشترین ظرفیت به سمت مصلی حرکت خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان پایانه ای مسافربری شهرداری تهران نیز با اعلام آماده سازی پارک سوار بیهقی برای پارک بخشی از خودروهای سواری از احداث پایانه درون شهری 5هزار مترمربعی در این پارک سوار سخن گفته و وعده داده است این اقدامات به ساماندهی ترافیکی معابر منتهی به مصلی و تسهیل در آمدوشد خودروهای اطراف میدان آرژانتین منجر خواهد شد.روز عید فطر مرکز فوریت های پزشکی (اورژانس) تهران با 200 نیروی تخصصی در قالب 30 دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه اتوبوس، 30 دستگاه آمبولانس خصوصی و 15دستگاه موتور آمبولانس آماده امدادرسانی و ارائه خدمات به نمازگزاران خواهند بود.

موزه ها نیز در روز عید فطر، با تغییر ساعات بازدید، از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان خواهند بود.