آرشیو سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۸۷، شماره ۴۰۳۹
بین الملل
۲۳

با موفقیت راستگرایان در مبارزه انتخاباتی وین رقم خورد

صدای پای افراطیون در اتریش

گروه بین الملل گزارش منابع خبری در وین حاکی است که هر چند حزب میانه رو سوسیال دموکرات در انتخابات سراسری اتریش بیشترین آرا را به خود اختصاص داده اما وزارت کشور اتریش اعلام کرده است که دو حزب راست افراطی اتریش در انتخابات یکشنبه (28 سپتامبر) به موفقیت مهمی دست پیدا کرده اند.

این دو حزب که احزاب «آزادی» و «ائتلاف برای آینده اتریش» نام دارند، در مجموع حدود 29 درصد آرا را از آن خود کرده اند. شمارش اولیه آرا نشان می دهد که سوسیال دموکرات ها حداقل 29‎/7 درصد آرا را کسب کرده اند.

اما موفقیت چشمگیر احزاب راست افراطی به نظر منفی بسیاری از مردم اتریش نسبت به اتحادیه اروپا، مهاجران و سیاست های جاری احزاب میانه رو نسبت داده شده است.

انتخابات اتریش پس از آن برگزار می شود که دولت ائتلافی متشکل از حزب مردم و حزب سوسیال دموکرات، پس از هجده ماه از هم فرو پاشید.

این جریان از حامیان جریان های اسلام ستیز در اروپا است و با اعتراض به افزایش رشد مسلمانان اروپا بر اخراج مهاجران مسلمان اصرار دارد.

این در حالی است که محافل یهودی نیز با این ادعا که راستگرایان اتریشی نژاد پرست هستند از پیروزی آنها ابراز نگرانی کرده اند.