آرشیو سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۸۷، شماره ۴۰۳۹
ایران اقتصادی
۱۸

روی تابلو

عضویت بورس کالادر انجمن بازارهای آتی

شرکت بورس کالای ایران در راستای رشد و توسعه فعالیت های خود و تقویت همکاری با بورس های معتبر جهان، به عضویت در انجمن بازارهای آتی (AFM) در آمد. به گزارش روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران، احمد رضایی، مجری طرح قراردادهای آتی، ضمن اعلام این خبر گفت: انجمن بازارهای آتی متشکل از بورس های مهم دنیاست که در زمینه قراردادهای آتی فعالیت می کنند. رضایی افزود: شرکت بورس کالای ایران با عضویت در AFM می تواند از آخرین تجربیات و تحلیل های بازارهای مالی و بورس های جهانی درخصوص معاملات آتی برخوردار شده و متناسب با نیاز کشور از آنها استفاده کند.

افزایش سرمایه 37 شرکت در نیمه نخست سال 87

در 6 ماهه نخست سال 87 مجوز افزایش سرمایه 26 هزار و 312 میلیارد ریالی 37 شرکت صادر شده است. به گزارش سنا، مبلغ کل افزایش سرمایه شرکت های بورس بالغ بر 24 هزار و 222 میلیارد ریال است که از این مبلغ معادل 52 درصد آن از آورده نقدی سهامداران و مابقی آن از سود انباشته شده شرکت ها تامین شده است.

تصویب سود سالانه 229 شرکت بورسی

229 شرکت بورسی طی شش ماه نخست سال جاری پرداخت سود 6‎/15 هزار میلیارد تومانی را در مجامع سالانه تصویب کردند که بیشترین مبلغ سود به ازای هر سهم 500 تومانی و کمترین آن چهار ریال بود.

به گزارش فارس، بخش عمده ای از مجامع سالانه شرکت ها در چهار ماه نخست بویژه تیرماه محقق شده که سود نقدی قابل تقسیم در 6 ماه سال 86 به میزان 4‎/2 هزار میلیارد تومان بود.