آرشیو سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۷، شماره ۱۷۸۸
جهان
۳

اخبار کوتاه

انفجار مقر مسلم لیگ نواز 25 کشته داشت

ایسنا: در انفجار بمبی نزدیک به مقر حزب مسلم لیگ نواز در پنجاب پاکستان دست کم 25 نفر کشته شدند. این انفجار که مقر حزب را هدف قرار داده بود 30 زخمی نیز برجا گذاشت. این انفجار همچنین منزل رشید اکبرخان نوانی عضو پارلمان این کشور را تخریب کرد. حزب مسلم لیگ نواز توسط نواز شریف اداره می شود و اکنون بخشی از اپوزیسیون پاکستان به شمار می رود.

موافقت نهایی عراق و امریکا

عادل عبدالمهدی معاون رئیس جمهور عراق با خبر دادن از توافق بر سر راهکار نهایی حضور نیروهای امریکایی در عراق گفت: «ما با هیات امریکایی که به عراق سفر کرده است در خصوص ایجاد راهکار نهایی برای حضور نیروهای امریکایی در عراق تا پیش از پایان سال جاری میلادی به توافق رسیدیم.» این اظهارات پس از آن اعلام می شود که جان نگرو پونته معاون وزیر خارجه امریکا به منظور امضای توافقنامه امنیتی واشنگتن- بغداد به عراق سفر کرده بود.

جنگنده های ترکیه شمال عراق را بمباران کردند

در پی تهاجم روز شنبه عناصر «پ ک ک» به یک پاسگاه مرزی ترکیه در مجاورت عراق، جنگنده های ترکیه مواضع شبه نظامیان را در شمال عراق بمباران کردند. گرچه از تلفات یا خسارت های این بمباران هیچ گزارشی منتشر نشده است اما ترکیه می گوید هواپیماهایش به سلامت به پایگاه های خود بازگشته اند. در همین حال حزب کارگران کردستان ترکیه دیروز اعلام کرد پیکر دو سرباز ترک را که در درگیری های روز شنبه کشته شدند در اختیار دارد. در این درگیری ها 15 سرباز ترکیه کشته شدند. دولت رجب طیب اردوغان اعلام کرد نابودی حزب کارگران (پ ک ک) را در صدر اولویت های خود قرار داده است. از این رو انتظار می رود این بحران طی روزهای آتی تشدید شود.

اعلام نتایج اولیه انتخابات شهرداری ها در بوسنی

فرانس پرس: کمیسیون انتخاباتی بوسنی از پیشتازی احزاب حاکم کروات، مسلمان و ملی گرای صرب در انتخابات محلی شهرداری های بوسنی خبر داد. بیش از سه میلیون بوسنیایی واجد شرایط رای دادن برای انتخاب 140 شهردار شورای محلی در 149 حوزه انتخابیه پای صندوق های رای رفتند. خبرها حاکی از آن است که 55 درصد واجدین شرایط در این انتخابات شرکت کرده اند که نسبت به انتخابات محلی سال 2004 بیشتر بوده است. ملی گراهای مسلمان در بوسنی نیز با پیروزی در 28 حوزه انتخابیه موفق ترین حزب در فدراسیون مسلمان- کروات بوده است.