آرشیو یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۷، شماره ۶۵۴۶
شهرستان ها
۱۶

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل: آموزش امداد و نجات برای رانندگان اجباری شد

خلخال-خبرنگاررسالت:

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از اجباری شدن آموزش امداد و نجات به رانندگان خودروهای سبک و سنگین خبر داد.

میرفخرالدین زاهد در جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات در خلخال، گفت: در راستای اجباری شدن آموزش امداد و نجات به رانندگان، طرح آموزش امداد و نجات برای رانندگان وسایط نقلیه سبک و سنگین در استان اردبیل آغاز شده است و تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

وی افزود: این طرح درجهت توسعه آموزش های امداد و نجات و کاهش خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه و طبیعی اجرا می شود.

زاهد با بیان اینکه تا پایان امسال تعداد افراد آموزش دیده در استان به 220 هزار نفر خواهد رسید تصریح کرد: در تلاش هستیم تا سقف آموزش دیدگان خود را به بیش از 300 هزار نفر برسانیم تا شعار “در هر خانه یک امدادگر” محقق شود. وی به زیرپوشش قرار گرفتن 61 هزار نفر از جمعیت این استان در برنامه های آموزشی امداد و نجات اشاره کرد و اظهار داشت: در نیمه دوم سال برنامه های آموزرشی در سطح استان برگزار و علاقه مندان با امدادرسانی در بروز حوادث متعدد آشنا می شوند.زاهد با تاکید بر گسترش پایگاه های امدادی سیار در گردنه الماس و اسالم بر تجهیز نیرو و امکانات مورد نیاز در پایگاه امداد و نجات جاده ای، جاده الماس تاکید کرد.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه با تقدیر از مسئولان هلال احمر در راه اندازی داروخانه این جمعیت در خلخال گفت: داروخانه هلال احمر تنها داروخانه مجهز در خلخال است که بیماران خاص و سرطانی قادر به تامین داروی خود هستند.

محسن عیدی از آموزش و فعالیت 2 هزار و 700 نفر نیروی جوان در قالب گروه های امداد و نجات در این شهرستان خبر داد و خواستار افزایش شعبه های داروخانه هلال احمر در شهرهای کلور و هشتجین شد.

وی به برفگیر بودن محدوده اسالم خلخال اشاره کرد و خواستار تجهیز امکانات در این پایگاه تا اول زمستان شد.