آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۰
اخبار کشور
۲
(خبر ویژه)

دولت عقب مانده آلمان!

وزیر خارجه روسیه می گوید: سیاست اعمال تحریم های یکجانبه علیه ایران که بعضی کشورها به دنبال آن هستند، نتیجه معکوس خواهد داشت.

به گزارش بی بی سی سرگئی لاوروف همچنین گفته است: من این موضع روسیه را در دیدار رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در میان گذاشتم.

بی بی سی در تحلیل واکنش روسیه نسبت به تلاش برخی کشورهای غربی علیه ایران گفت: روسیه از تنبیه جدید علیه ایران حمایت نمی کند و این نشانه برخوردهای متعارض در نظام بین الملل نسبت به برنامه هسته ای ایران است که موجب شده وضع موجود تداوم پیدا کند.

رسانه رسمی دولت انگلیس افزود: علی رغم تبلیغاتی که طی چند ماه اخیر بوده، برنامه هسته ای ایران حساسیت خاصی را در ماه های گذشته در نظام بین المللی برنیانگیخته. چندان که دیدیم مدت ها بحران گرجستان توجه ها را از برنامه هسته ای ایران به خود معطوف کرد و حالاهم با این بحران اقتصادی بزرگی که در دنیا به وجود آمده تمایل بسیار اندکی برای توجه به برنامه اتمی ایران وجود دارد و به نظر می رسد کشورها راضی هستند وضع موجود تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه پیدا کند.

در همین حال نشریه اشپیگل مدعی شد دولت آلمان مایل به تشدید تحریم ها علیه ایران است و جلساتی میان برخی دولتمردان و شرکت های آلمانی برگزار شده است.