آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۰
اخبار کشور
۳

از سوی رهبر معظم انقلاب مراسم گرامیداشت آیت الله قدیری در قم برگزار شد

مراسم گرامیداشت آیت الله قدیری از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا در این مراسم که بعد از نماز مغرب و عشا شنبه شب گذشته برگزار شده بود آیت الله ناصر مکارم شیرازی، موسی شبیری زنجانی، جعفر سبحانی، محمد تقی مصباح یزدی، محمدعلی علوی گرگانی، عبدالله جوادی آملی و مرتضی مقتدایی مدیر حوزه علمیه قم و حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب حضور داشتند. حجت الاسلام علی نظری منفرد استاد حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به شخصیت علمی و فقهی مرحوم آیت الله قدیری گفت: آن مرحوم از شخصیت های برجسته حوزه علمیه بود که به خوبی دانش خود را با اخلاق نیکو هماهنگ کرده بود. وی افزود: مرحوم آیت الله قدیری در نجف در کنار امام راحل(ره) بود و از سال 1350 نیز به عضویت شورای استفتاء بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران درآمده و خدمات بزرگی را در زمینه فقهی و علمی ارایه داد.

حجت الاسلام علی نظری منفرد گفت: پس از رحلت امام خمینی(ره) مرحوم آیت الله قدیری در حوزه علمیه قم حضور یافت و به تدریس درس خارج فقه پرداخت و با تالیف کتاب های دینی خدمات شایانی به جهان اسلام کرد.

آیت الله محمدحسن قدیری پنج شنبه گذشته بر اثر کهولت سن و بیماری دار فانی را وداع گفت و پیکرش شنبه گذشته در مسجد بالاسر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد. مرحوم آیت الله قدیری از اعضای اسبق فقهای شورای نگهبان و عضو شورای استفتائات حضرت امام خمینی(ره) و آیت الله اراکی بود و در زمان رحلت نیز عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و در بخش استفتائات دفتر رهبر معظم انقلاب فعالیت می کرد.