آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۰
اخبار اقتصادی
۴

مدیرکل راهداری: جاده های پرترافیک استان تهران 4 و 8خطه می شود

جاده های پرترافیک اطراف استان تهران چهار خطه و یا 8 خطه خواهند شد.

احمد صدیقی مدیر کل راهداری استان تهران با بیان این مطلب در حاشیه نشست خبری بازدید از پروژه های راه سازی استان تهران، با بیان این مطلب گفت: تا پایان سال جاری جاده ری-ورامین 8 خطه خواهد شد.

وی تصریح کرد: تاکنون نزدیک به 5 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که می توان آن را از جمله پروژه های مشکل و بزرگ دانست.

صدیقی مهمترین مشکلات پروژه های راهی کشور را وجود معارضین از جمله برق و کابل نوری، اوقاف، کانال های فاضلاب و مدعیان زمین دانست.

وی اضافه کرد: هم اکنون شش خطه کردن کمربندی اسماعیل آباد، سه راهی سیمان در جنوب شهر تهران تا اتوبان قم ادامه دارد که به صورت شش خطه فعال است واز جمله پروژه هایی است که امسال کار آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه قرارداد 16 میلیارد تومانی این پروژه امضا شده است گفت: در صورت اتمام مشکلات ترافیکی جنوب تهران حل خواهد شد.

وی زمان اتمام پروژه یاد شده را وابسته به منابع مالی دانست و افزود: می توانیم این پروژه را دو ساله به اتمام برسانیم.

صدیقی با اشاره به چهار خطه کردن محور کرج-هشتگرد به طول 19 کیلومتر اظهار داشت: این پروژه 98درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی به بهره برداری می رسد.

وی تعویض و شش خطه کردن جاده چیتگر-شهریار را از دیگر پروژه های پرهزینه و پرترافیک راهداری استان تهران عنوان کرد و افزود: شش هزار متر مربع در این مسیر پل بزرگ احداث می شود که هم اکنون راه سازی آن به اتمام رسیده و امیدواریم دهه فجر مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش برنا صدیقی چهار خطه کردن آراد-شهریار را به طول 30 کیلومتر که قرار است بزرگراه شود را از دیگر پروژه های دیگر این معاونت دانست و افزود: 25 کیلومتر آن تا دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه جاده هراز مهمترین شریان ارتباطی شمال تهران است گفت:تونل امام زاده هاشم نیز یکی ا ز پروژه های این مسیر محسوب می شود که در مسیر آن جاده دیزین-آبعلی چهار خطه خواهد شد.

وی ادامه داد: در این بخش برای تعریض آبعلی به طول 1.5 کیلومتر 12.5 میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود.