آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۰
اخبار اقتصادی
۴

رئیس اتاق بازرگانی تهران: نشان تجاری از ضروریات توسعه اقتصاد ایران است

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: برندسازی (نشان تجاری) در ایران از ضروریات توسعه اقتصادی کشور محسوب می شود.

«یحیی آل اسحاق» با بیان این مطلب افزود: برند شاخصه یک بنگاه اقتصادی است و از جمله مزیت های رقابتی محسوب می شود که موفقیت های بزرگی را در عرصه جهانی برای بسیاری از کالاهای دارای نشان تجاری به همراه داشته است.

وی اظهار داشت: ایجاد فضای مناسب کسب و کار در کشور زمینه موفقیت در مقوله ایجاد نشان تجاری در بخش های مختلف را فراهم می کند.

آل اسحاق تصریح کرد: چنانچه بتوانیم شاخصه های فضای کسب و کار را ایجاد کنیم، می توان ادعا کرد که در ایجاد انگیزه و توان بنگاه ها گام برداشته ایم. در غیر این صورت کشور در حوزه نشان تجاری با مشکل مواجه می شود.

این فعال بخش خصوصی، ثبات حقیقی فضای کسب و کار را موجب تعادل اقتصادی و به تبع آن ایجاد انگیزه و دقت در تولید بهتر، عنوان کرد.

به گفته وی، بهبود کیفیت و سرویس دهی مناسب خدمات برای بنگاه موجب می شود تا نشان تجاری در حوزه داخلی و خارجی از پایداری برخوردار شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران تصریح کرد: رقابت برندهای داخلی در خارج از مرزها دشوار است و باید بنگاه ها در رقابتی سخت و تنگاتنگ حضور یابند. به دلیل بازاریابی و همچنین تحقیق و پژوهش و تاکید کشورها برای حفظ بازار خود رقابت در این عرصه سخت به نظر می رسد.

آل اسحاق با حمایت از جشنواره هایی در زمینه نام و نشان تجاری، با تاکید بر این که امروزه این امر منافع اقتصادی و اجتماعی را به دنبال دارد، افزود: برند برای یک محصول در داخل و خارج از هر کشوری خوش نامی به دنبال دارد.