آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۰
اخبار اقتصادی
۴

دفتر همکاری های اقتصادی بین المللی چابهار با کشورهای منطقه آغاز به کار کرد

دفتر همکاری های اقتصادی سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار با کشورهای منطقه به منظور توسعه روابط اقتصادی و ارتباط بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی با این منطقه آغاز به کار کرد.

دکتر محمدطاهر باقری زاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام این که منطقه آزاد چابهار یکی از 14 منطقه استراتژیک جهان و یکی از کریدورهای اقتصادی دنیا است اضافه کرد: اهمیت این موضوع بعد از همایش بین المللی ترانزیت و توسعه محور شرق برای جهانیان آشکار شد روابط اقتصادی کشورهای مختلف با منطقه آزاد چابهار توسعه چشمگیری یافت به طوری که سالانه 2.5 میلیون تن کالااز این منطقه صادر و ترانزیت می شود.

باقری زاده گفت: ترانزیت خارجی در منطقه آزاد چابهار در 6 ماهه اول سال جاری در مقایسه با مشابه آن نسبت به سال گذشته 198 درصد رشد داشته که ارزش دلاری ترانزیت خارجی در سال 1386 مبلغ 38 میلیون و 350 هزار دلار بوده که در 6 ماهه سال جاری این رقم به 72 میلیون و 590 دلار افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: حمل ونقل دریایی از منطقه آزاد چابهار نسبت به سال گذشته 561 درصد رشد داشته است که ارزش دلاری 173 میلیون و 50 هزار دلار بوده که این رقم در سال گذشته 30 میلیون و 850 هزار دلار بوده است.

دکتر باقری زاده خاطرنشان ساخت: جمع کل میزان سرمایه های شرکت های خارجی ثبت شده در منطقه آزاد چابهار از ابتدا تا 7 ماهه سال جاری 296 میلیارد ریال، 2 میلیون و 600 هزار دلار، 3 میلیون و 10 هزار یورو، 6 میلیون و 500 هزار روپیه و 4 هزارمارک بوده است.