آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۰
صفحه آخر
۱۶

انتقاد شدید معاون پارلمان اروپا از تحریم های کاخ سفید علیه کوبا

معاون پارلمان اروپا تاکید کرد که کوبا شایسته احترام و همبستگی به خاطر پیمودن مسیر استقلال و دوستی با ملت هاست.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آژانس «پرنسا لاتینا» کوبا، «میگل آنخل مارتینز» با اعلام این مطلب گفت: کشوری که همواره تمام داشته های خود را با دیگران قسمت می کند باید از کمک و حمایت همه جانبه برخوردار شود.

مارتینز که در همایش کوبایی های مقیم اروپا در بروکسل سخن می گفت خاطرنشان کرد: دولت هایی که سیاست بیهوده منزوی ساختن کوبا را برای مدتی طولانی اجرا کردند توان خود را از دست داده اند.

معاون اسپانیایی پارلمان اروپا با اشاره به تحریم های گذشته اتحادیه اروپا علیه کوبا تصریح کرد: پس از شش سال جدل، حقایق هر روز روشن تر می شود.

در همین حال «صوفیا بوارفا» سناتور بلژیکی نیز مبارزه ملت کوبا را مایه امیدواری همه محرومان دانست و تاکید کرد: کوبا نشان داده است که داشتن جهانی دیگر واقعا امکان پذیر است.

در همین رابطه دومای روسیه نیز جامعه بین المللی را به محکوم کردن تحریم های تجاری و اقتصادی آمریکا علیه کوبا فراخواند.

دومای روسیه همچنین خواستار کمک به کوبا برای غلبه بر مشکلات ناشی از دو طوفان سهمگین اخیر در این کشور شد.

نمایندگان پارلمان روسیه در بیانیه ای اعلام کردند که آمریکا در 16سال اخیر پیوسته تمام قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل را که بر پایان تحریم ها علیه کوبا تاکید دارند نادیده گرفته است.

دومای روسیه به علاوه اعمال تحریم علیه کوبا را بی احترامی شدید به اصول و معیارهای حقوق بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و آزادی تجارت جهانی دانست.