آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۰
صفحه آخر
۱۶

وزیر خارجه آلمان رقیب انتخاباتی آنگلامرکل شد

کنگره فوق العاده حزب «سوسیال دموکرات آلمان»، همزمان «مونته فرینگ» را به عنوان رئیس این حزب برگزید و وزیر خارجه را به عنوان رقیب انتخاباتی صدراعظم معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در کنگره حزب سوسیال دموکرات آلمان، مونته فرینگ 68ساله با کسب 403 رای از مجموع 475 رای، توانست به ریاست این حزب برگزیده شود و جای «کورت بک» را بگیرد.

مونته فرینگ پیشتر در فواصل سال های 2004 تا 2005 ریاست حزب سوسیال دموکرات آلمان را برعهده داشت. وی هم اکنون موفق شده است 95.1درصد از آرای نمایندگان کنگره را به خود اختصاص دهد.

مونته فرینگ سیزدهمین رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان از جنگ جهانی دوم و پنجمین رئیس این حزب در پنج سال اخیر است.

حزب سوسیال دموکرات پرسابقه ترین حزب سیاسی موجود در آلمان است.

این حزب در سال 1875تحت عنوان «حزب کارگری سوسیالیست آلمان»، از طریق تلفیق «اتحادیه عمومی کارگران آلمان» و «حزب کارگری سوسیال دموکرات آلمان» تشکیل شد و در سال 1891به حزب سوسیال دموکرات آلمان تغییر نام یافت.

به لحاظ برنامه ای، حزب سوسیال دموکرات خود را یک «حزب مردمی چپ» می داند که برای آزادی، عدالت و همبستگی مبارزه می کند و این انتقاد به آن وارد است که در سیاست عملی، به عدالتخواهی توجهی ندارد.

خبرگزاری ایسنا نیز گزارش داد، در کنگره حزب سوسیال دموکرات، «اشتاین مایر»، وزیر خارجه آلمان را به عنوان کاندیدای این حزب در انتخابات صدراعظمی آلمان انتخاب کرد.