آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۰
ادب و هنر
۱۰
تازه ها

سفر دور دنیا با 16داستان

مجموعه داستان های کوتاه «سفر دور دنیا» ترجمه «ضیاءالدین ترابی» و تولید مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

این مجموعه شامل 16داستان کوتاه از 15نویسنده انگلیسی، آفریقایی، سوئدی، هندی، آمریکایی، مجارستانی، استرالیایی، انگلیسی، کنیایی، مالزیایی، هندی و سنگاپوری است.

ضیاءالدین ترابی با بیان اینکه گردآوری کتاب را خود انجام داده است، گفت: این مجموعه از میان داستان هایی انتخاب شده است که خوانده و به آنها علاقه مند شده ام. هر کدام از کتاب جداگانه ای انتخاب شده که در طول سالیان خوانده ام و انتخاب کرده و در این کتاب ترجمه کرده ام.

وی در این باره که چرا داستان ها بیشتر با مضمون فرهنگ آفریقایی و هندی هستند، بیان کرد: مسئله این است که من به ادبیات آفریقا علاقه مند هستم و آداب و رسوم آنها را دوست دارم. به طور مثال در یک داستان از «دوگاتنا» آفریقا نویسنده به موضوع خرافات و عقاید خرافی مردم پرداخته است. آنها معتقدند دختری که باران می خورد و در باران غرق می شود، باران می فرستد. نویسنده بر علیه یک چنین خرافه ای داستان نوشته است.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه شامل16 داستان است، بیان کرد: هر کدام از داستانها نوشته یک نویسنده است به جز دو داستان که از یک نویسنده (دوریس لسینگ) ترجمه شده است و دلیل این امر نیز این بود که پس از آنکه لسینگ جایره نوبل را دریافت کرد، داستانی از او خواندم که مورد توجهم قرارگرفت و آن را ترجمه کرده و به کتاب اضافه کردم.«سفر دوردنیا» در 208 صفحه، قطع وزیری، کوتاه و با قیمت دو هزارو 900تومان منتشر شده است.