آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۰
ورزش
۱۳

برای نخستین بار در ایران بادبان ها در آزادی برافراشته می شوند

نایب رئیس فدراسیون قایقرانی از برافراشته شدن قایقهای بادبانی در دریاچه آزادی تهران با حضور رئیس سازمان تربیت بدنی خبر داد.

غلامرضا امینی در گفتگو با مهر ضمن اعلام این خبر افزود: «بادبانی» یکی از رشته های اصلی قایقرانی است که در بازیهای آسیایی و المپیک قرار دارد و جزء رشته های مدال آور به حساب می آید. فدراسیون قایقرانی ایران نیز به دنبال دستیابی به سکوهای این رشته از اوایل سال جاری برنامه هایی را برای راه اندازی رشته بادبانی یا «سیلینگ» در کشور آغاز کرده است.

امینی افزود: قایقرانان ما هنوز در مرحله آموزش قرار دارند و باید به آنها برای پیشرفت و یادگیری در فضاهای آبی فرصت دهیم. باتوجه به در نظر گرفتن تازگی این رشته، یک مربی پاکستانی را برای هدایت برخی از قایقرانان رده سنی جوان به استخدام درآوردیم.

وی در ادامه در خصوص انتخاب این مربی آسیایی تصریح کرد: پاکستان در رشته سیلینگ در بین کشورهای آسیایی پیشرفت خوبی کرده و بسیار مطرح است. به همین دلیل از بین مربیان آسیایی این مربی را برای آغاز فعالیت در این رشته استخدام کردیم.

نایب رئیس فدراسیون قایقرانی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با مستقر کردن چند قایق بادبانی مجهز در دریاچه آزادی تهران ظرف یک تا دو هفته آینده مراسم افتتاح و راه اندازی این رشته را در تهران و با حضور محمد علی آبادی برگزار کنیم.

«خالد پرویز» از مربیان برجسته رشته قایقرانی بادبانی از کشور پاکستان است و ازیک هفته پیش هدایت برخی ورزشکاران جوان این رشته را در بندرانزلی برعهده گرفته است. این مربی آسیایی قرارداد همکاری خود را به مدت یک سال با فدراسیون قایقرانی ایران منعقد کرده است.