آرشیو سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۷، شماره ۴۰۵۵
ایران اقتصادی
۱۸

پربازده ترین فاندها در 6 ماه گذشته

صندوق سرمایه گذاری نهایت نگر بیشترین بازدهی را در 6 ماه گذشته داشته است.

به گزارش سنا، رضا کیانی رئیس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس گفت: بازدهی صندوق های سرمایه گذاری نهایت نگر و حافظ که بیش از 6 ماه از عمر خود را سپری کرده اند، به ترتیب برابر با 44 و 19 درصد است.

همچنین در صندوق سرمایه گذاری حافظ 52 سرمایه گذار حقیقی حضور دارند که 20 درصد مالکیت صندوق را بر عهده دارند و در صندوق سرمایه گذاری نهایت نگر 68 سرمایه گذار حقیقی حضور دارند که 72 درصد مالکیت واحدهای های سرمایه گذاری این صندوق را بر عهده دارند.

کیانی با اشاره به عملکرد صندوق سرمایه گذاری کارگزاری بانک صادرات و گلچین افزود: این دو صندوق در طول دوره فعالیت 27 و 17 هفته ای خود در هفت هفته عملکردی بهتر از بازار داشته اند. رئیس اداره امور نهاد های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: درصد مالکیت سرمایه گذاران حقیقی در صندوق سرمایه گذاری بانک صادرات 11 درصد و در صندوق سرمایه گذاری گلچین 90 درصد است. کیانی به عملکرد دو صندوق کارگزاری بانک ملی و پیشتاز اشاره کرد و افزود: این دو صندوق از ابتدای فعالیت خود به ترتیب 82 و 45 درصد بازدهی داشته اند.

کیانی تعداد سرمایه گذاران حقیقی صندوق سرمایه گذاری پیشتاز را 215 نفر عنوان کرد که 87 درصد مالکیت صندوق را به خود اختصاص داده اند.

مجموع تعداد سرمایه گذاران حقیقی صندوق سرمایه گذاری بانک ملی نیز 47 نفر است که 37 درصد مالکیت واحدهای سرمایه گذاری این صندوق را از آن خود کرده اند. خالص دارایی های صندوق سرمایه گذاری بانک ملی برابر با 10215 میلیون ریال است