آرشیو سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۷، شماره ۴۰۵۵
ورزش
۲۰

پیروزی کلیپرز در «پیش فصل» N.B.A

بازی های تدارکاتی لیگ حرفه ای بسکتبال امریکا (N.B.A) که برای فصل جدید این مسابقات درنظر گرفته شده است، همچنان ادامه دارد و دیروز در یکی از آنها لس انجلس کلیپرز در شهر خود با حساب 109-114 بر بارسلونای اسپانیا فایق آمد.

بارسا که یک روز پیشتر در برابر تیم اول شهر (لیکرز) هم پذیرای شکست شده بود، این بار در درجه اول تسلیم ال تورنتون مهاجم سرحال کلیپرز شد که 23 امتیاز و 11 ریباند را به نام خود و تیمش نوشت و پس از او اریک گوردون هم با کسب 17 پوئن چهره ای موفق در ترکیب این تیم داشت.

در اردوی بارسلونا، ارسان ایلیاسووا با 20 و یاکا لاکوویچ با 19 پوئن بهتر از سایرین بودند و «خوان کارلوس ناوارو»ی ملی پوش نیز 11 امتیاز طی 29 دقیقه حضور در میدان کسب کرد. کلیپرز در حالی به این توفیق رسید که یک بار دیگر بدون چند یار مصدوم و اصلی اش همانند «تیم تامس»، مارکوس کمبی و بارون دیویس بازی می کرد و کریس کامان هم بازی نکرد، اما دلیل غیبت او نه مصدومیت بلکه تصمیم مایک دان لوی مربی این تیم برای استراحت دادن به او و سرحال ماندن وی برای 3 دیدار تدارکاتی بعدی کلیپرز ظرف 5 روز آتی بود.دیروز یوتاجز هم به میدان آمد و در خانه شیکاگو بولز به برتری 80-88 نایل شد. کارلوس بوزر یکی از دو ملی پوش امریکایی یوتا در این دیدار چهره ای موفق داشت و 17 امتیاز و 15 ریباند را به نام خود منظور کرد، اما «درون ویلیامز» دیگر عضو تیم فاتح بسکتبال المپیک پکن به سبب آسیب دیدگی قوزک پای چپ مجبور به ترک میدان در همان کوارتر اول شد. جری اسلون مربی دیرپای یوتا در پایان کار گفت: «هیچ عجله ای برای بازگرداندن سریع ویلیامز به میدان نداریم و با پزشکان است که در این خصوص اظهارنظر کنند. من اصولا در تمامی این سال ها نکوشیده ام فردی را زودتر از معمول و قبل از بهبودی کامل به صحنه بازگردانم.»

در اردوی «جز»، آندری کریلنکو مهاجم ملی پوش روسی هم 18 امتیاز اندوخت و در تیم شیکاگو، «دریک رز» به رغم 40 دقیقه بازی کردن بیشتر از 11 امتیاز نگرفت، اما تایروس تامس با 15 امتیاز و 14 ریباند موفق تر از او کار کرد، هرچند وی نیز به سبب تعدد خطاهایش مجبور به ترک میدان در کوارتر چهارم شد.