آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۲۳
سیاسی
۲

امام جمعه موقت تهران:

نباید با ایجاد بدبینی، آرامش را از کشور سلب کرد

گروه سیاسی: آیت الله جنتی، امام جمعه موقت تهران ضمن هشدار درباره اطلاع رسانی غیرمنصفانه درخصوص عملکرد دولت، نادیده گرفتن تلاش های شبانه روزی دولت را موجب خوشحالی دشمنان خارجی انقلاب دانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، جنتی با اشاره به نگرانی رهبر معظم انقلاب از فضای بی بندوبار در اظهارنظر علیه دولت در برخی مطبوعات گفت: تخریب دولت و بی انصافی در انعکاس تلاش های آن به نفع دشمنان انقلاب و کشور است. خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ضرورت حفظ آرامش کشور افزود: در سایه آرامش است که کشور پیشرفت می کند و نباید با ایجاد بدبینی بی مورد و غرض ورزی، آرامش را از کشور سلب کرد.

آیت الله جنتی گفت: امروز شاهد هستیم ده ها روزنامه به جان دولت افتاده اند و هر چه می خواهند، می گویند و اسمش را آزادی می گذارند و از خارج هم برایشان دست می زنند. وی ادامه داد: اگر آنها فکر می کنند مردم روزی کشور را تقدیم آنها خواهند کرد، سخت در اشتباهند چرا که مردم ایران مسلمان، انقلابی و هوشیارند. دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: متاسفانه این افراد، مردم ایران را نشناخته اند و نمی دانند مردم مسلمان ایران پشت سر رهبری و انقلاب و نظام هستند.

امام جمعه موقت تهران گفت: در قبال تفرقه افکنی و به خطر افتادن خون شهدا، مراجع تقلید، امامان جمعه و جماعات، صدا و سیما و مطبوعات مسوولیت دارند.

خطیب جمعه تهران تاکید کرد: ما نمی توانیم در قبال این مسائل ساکت باشیم زیرا سکوت در برخی مواقع، گناه بزرگی است.

امام جمعه موقت تهران به بحران اخیر اقتصادی آمریکا اشاره کرد و گفت: در مقایسه با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، کشور ما لطمه کمتری خورده اما به هر حال از بهای نفت و درآمدهای کشور کاسته شده است و در این شرایط، همه باید همت کنند تا مملکت لطمه نخورد.

وی تصریح کرد: بعید است با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید در آمریکا، در سیاست های کلی این کشور تغییری ایجاد شود.