آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۲۳
اقتصاد
۴

پیشنهاد واگذاری سهام عدالت به 2 میلیون بیکار

گروه اقتصاد: مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: به منظور بهره مندی بیکاران کشور از سهام عدالت، این کمیسیون به سازمان خصوصی پیشنهاد کرده است تا به 2 میلیون نفر از جویندگان کار که در وزارت کار نام نویسی کرده اند، سهام عدالت واگذار کند.

محمدرضا خباز به ایرنا گفت: به اعتقاد اکثریت اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، جویندگان کار در کشور، نسبت به کارمندان و کسانی که کار دارند، در زمان حاضر اولویت بیشتری برای گرفتن سهام عدالت دارند. وی افزود: طبق آمار رسمی وزارت کار، 2 میلیون نفر در کشور بیکار هستند که با احتساب اعضای خانواده خود، حدود 10 میلیون نفر را شامل می شوند.

وی با بیان این که در نشستی که کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار کرده است، درباره چگونگی توزیع سهام عدالت و اجرای اصل 44 قانون اساسی سوال شده است، گفت: واگذاری سهام عدالت به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی، روستاییان با کمتر از 200 هزار تومان درآمد و همچنین خادمان مساجد و اعضای ستادهای نماز جمعه کشور که به ترتیب پایین ترین دهک کشور از یک تا 3 را دارند، قابل توجیه است.

وی افزود: آنچه نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس، در اجرای واگذاری سهام عدالت به آن اعتراض دارند، این است که سازمان خصوصی سازی بین کارمندان در واگذاری سهام عدالت تفکیک قائل نشده است و کارمندی که 2 میلیون تومان حقوق می گیرد با کارمندی که پایین تر از او حقوق دریافت می کند، در گرفتن سهام عدالت تفاوتی ندارد.