آرشیو چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۳۵
اخبار کشور
۲
(خبر ویژه)

سانسور مخملی یک هشدار

سایت وابسته به بنیاد باران در اقدامی سؤال برانگیز، انتشار سخنان دکتر ظریف (نماینده سابق ایران در سازمان ملل) مبنی بر «واقعیت داشتن تلاش آمریکا برای انقلاب مخملین در ایران» را تخطئه کرد.

براساس گزارش رسانه ها، محمدجواد ظریف طی نشستی در بنیاد باران ضمن بررسی روابط ایران و آمریکا گفت: واقعیت این است که آمریکایی ها در سال های اخیر افراد زیادی از ایران را به بهانه سمینار و همایش های علمی دعوت می کنند و بعد این افراد می بینند که در سمینار تغییر رژیم حضور یافته اند و باید توجه کنیم که تلاش برای انجام انقلاب مخملین در ایران توهم نیست.

وی با اشاره به تلاش های برخی افراد برای دلالی رابطه میان ایران و آمریکا گفت: من آقای هوشنگ امیر احمدی را از نزدیک می شناسم و می دانم ایشان علاقه مند به برقراری رابطه میان ایران و آمریکا است اما باید توجه کنیم که برقراری رابطه میان دولت ها نیاز به واسطه ندارد. چون این واسطه ها به دنبال تامین منافع خودشان هستند و این مسئله باعث می شود دیدگاه های دو دولت به اشتباه منتقل شود.

بنیاد باران در واکنش به این خبر رسانه ها نوشت: «علی رغم تاکیدات مکرر دکتر ظریف و مسئولان برگزاری جلسه در خصوص عدم انتشار مطالب بیان شده در این نشست، چند رسانه خبری از جمله خبرگزاری فارس و سایت خبری جهان نیوز در اقدامی دور از اخلاق حرفه ای به انتشار بخش هایی خارج از چارچوب مفهومی این سخنان 2.5 ساعته پرداخته اند که به شدت جای تاسف دارد و امید است که در آینده تکرار نگردد.»

این سایت در عین حال روشن نکرد که آیا پروژه انقلاب های مخملین واقعیت ندارد؟ یا سمینار مورد اشاره در سخنان آقای ظریف خلاف واقعیت است؟ یا با کدام توجیه چنین هشدارهایی باید در پستو بماند و امکان انتشار برای افکار عمومی را پیدا نکند؟!

گفتنی است که اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان در سمینارهای مورد اشاره دکتر ظریف، از مدعیان اصلاحات هستند که اخبار آن همراه با ماهیت آن همایش های خارجی در کیهان منتشر شده است.