آرشیو چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۳۵
شهرستان ها
۱۱

کنترل خطرناک ترین علف هرز نخلستانهای خوزستان

اهواز- خبرنگار کیهان:

پژوهشگران مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اجرای طرحهای تحقیقاتی موفق شدند بدون استفاده از سموم شیمیایی، خطرناک ترین علف هرز نخلستانهای خرما را کنترل کنند.

دکتر «عزیز ارشم» رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اعلام این خبر گفت: پژوهشگران بخش تحقیقات گیاه پزشکی این مرکز با اجرای طرحهای تحقیقاتی طی سه سال موفق شدند بدون استفاده از روشهای شیمیایی، خطرناک ترین علف هرز نخلستانهای خرما یعنی علف هرز حلفه را کنترل کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مهندس «پورآذر» رئیس بخش تحقیقات گیاه پزشکی و عضو هیئت علمی این مرکز نیز اظهار داشت: علف هرز حلفه یکی از خطرناک ترین علفهای هرز نخلستانهای خرما بشمار می رود که سالانه خسارت زیادی به نخلستانها وارد می کند.

وی تصریح کرد: نتایج طرحهای تحقیقاتی اجرا شده در مرکز نشان می دهد که با استفاده از میانه کاری یعنی کشت جو، یونجه و باقلادر نخلستانها، شخم و مالچ گیاهی می توان علف هرز سرسخت حلفه را به طور کامل کنترل کرد.

«پورآذر» با اشاره به حذف علف کش در کنترل این علف هرز اظهار داشت: ضمن صرفه جویی اقتصادی، از آلودگی محیط زیست نیز به شدت کاسته می شود.