آرشیو چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۳۵
ادب و هنر
۱۰

در وادی هنر و ادبیات

¤ بزرگداشت «طاهره صفارزاده» دیروز 29 آبان در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شد.

موزه هنرهای معاصر فلسطین، در تهران خیابان برادران شهید مظفر واقع و حضور در این مراسم برای عموم علاقه مندان آزاد بود.

¤ پنج نشان ادبی جلال آل احمد که طرحی از امضای این نویسنده است، شنبه 2 آذر همراه با 110 سکه بهار آزادی به پنج نویسنده ایرانی اهداء می شود.

نخستین جایزه جلال آل احمد امسال در بخش های داستان بلند، داستان کوتاه، نقد ادبی، تاریخ نگاری و مستندنگاری شنبه آینده از ساعت 16 تا 18 در تالار وحدت برگزار می شود.

اعضای 9 نفره هیئت علمی جایزه جلال آل احمد که پیش تر با حکم وزیر ارشاد به این سمت منصوب شده بودند صادق آیینه وند، مرتضی سرهنگی، عباس سلیمی نمین، رسول جعفریان، راضیه تجار، عباسعلی وفایی، مجتبی رحماندوست، محمدرضا سرشار و سهراب هادی هستند. دبیر علمی این جایزه نیز محمدعلی رمضانی، مدیرکل فعلی اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: نخستین جشنواره استانی دفاع مقدس در خراسان شمالی برگزار می شود. سعادت جلال دوست در گفتگو با فارس، انتقال مفاهیم ارزش های دفاع مقدس از طریق شعر به نسل جوان را از اهداف مهم برپایی این جشنواره شعر عنوان کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار داشت: برای انعکاس رشادت های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس باید از تمام ظرفیت ها و ابزار استفاده کنیم و حوزه ادبیات و شعر یکی از بهترین شیوه ها برای انتقال و حفظ این ارزش ها است.

وی مهلت ارسال آثار شعرا برای شرکت در نخستین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس این استان را 15 دی ماه امسال ذکر کرد.