آرشیو پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۷، شماره ۴۰۸۰
بین الملل
۲۳

اعتراض دانشجویان انگلیسی به سیاست های اسرائیل

دانشجویان انگلیسی سخنرانی رئیس رژیم صهیونیستی در دانشگاه آکسفورد را به هم زده و علیه سیاست های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی شعار سر دادند.

به گزارش فارس، شیمون پرز دیروز در حالی در دانشگاه آکسفورد انگلیس و در جمع بیش از هزار دانشجوی این دانشگاه درباره صلح و جهانی سازی سخنرانی می کرد که بسیاری از دانشجویان شعارهایی را در اعتراض به سیاست های اسرائیل در کرانه باختری و نوار غزه سر داده و فریاد زدند: «پرز تو جنایتکار جنگی هستی» و سخنرانی وی را برهم زدند. در بیرون از محل سخنرانی پرز نیز دانشجویان زیادی پلاکاردهایی را حمل می کردند که بر روی آنها نوشته شده بود: «ما اینجا نماینده یک و نیم میلیون نفر از مردم غزه هستیم که رژیم صهیونیستی هر روز آنها را بمباران می کند» یا «ما اینجا نماینده 11 هزار اسیر فلسطینی هستیم»، «ما اینجا نماینده 800 هزار آواره فلسطینی هستیم» و «از خودت خجالت بکش ای جنایتکار جنگی.»

تظاهرکنندگان بیانیه ای را نیز منتشر کردند که در آن آمده است: در 60 سال اخیر پرز هم شریک تروریسم اسرائیلی است و اشغالگری همچنان ادامه دارد. پرز اسرائیلی ها را در سال 1948 برای پاکسازی نژادی علیه فلسطینیان مسلح کرد. در ادامه این بیانیه آمده است: پرز در پس تنها زرادخانه هسته ای در خاورمیانه است و وی در جایگاه رئیس اسرائیل مسئول گرسنگی یک و نیم میلیون فلسطینی است که در فشار محاصره غزه قرار دارند.

پرز دوشنبه شب برای سفری چهار روزه وارد لندن شد، کینگز کالج لندن قرار است یک دکترای افتخاری به پرز بدهد و از او قدردانی کند. وی نشان شوالیه ای را هم از ملکه انگلیس دریافت می کند. انگلیسی ها در سال 1948 سرزمین های فلسطینی را به صهیونیست ها دادند و به آنها کمک کردند تا فلسطینی ها را از خانه هایشان بیرون کنند.