آرشیو پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۷، شماره ۲۴۴۶
سیاسی
۲

تحلیلگران آمریکایی:

مذاکرات بدون پیش شرط با ایران آغاز شود

گروه سیاسی: 15کارشناس موسسه بروکینگر و شورای روابط خارجی آمریکا، با بیان این که واشنگتن باید وارد مذاکرات مستقیم و بدون پیش شرط با ایران شود، خواستار رفع تحریم ها، ارائه تضمین های امنیتی و ایجاد روابط عادی با تهران شدند.

به گزارش ایسنا، تحلیلگران در موسسه تحقیقاتی برجسته آمریکا در گزارشی خطاب به باراک اوباما، رئیس جمهور منتخب این کشور، پیشنهاد کرده اند تمرکز سیاست خارجی واشنگتن در خاورمیانه، از عراق به سوی محدود کردن برنامه هسته ای ایران تغییر یابد و اوباما به ارتقای توافق صلح میان اسرائیل و همسایگان عربش بپردازد. این گزارش که <احیای توازن استراتژی خاورمیانه برای رئیس جمهور بعدی> نام دارد، ظرف 18 ماه آماده شده است.

اوباما هر چه سریع تر به نامه احمدی نژاد پاسخ دهد

روزنامه بوستون گلوب در گزارشی با تاکید بر این که باراک اوباما باید سیاست آمریکا در قبال ایران را تغییر دهد، نوشت: اوباما باید هر چه سریع تر به نامه احمدی نژاد پاسخ دهد.این روزنامه با تاکید بر گشودن در به روی مذاکرات مستقیم، بی قید و شرط و جامع در سطح عالی رتبه دیپلماتیک، پیشنهاد کرد تا تماس های شخصی دوجانبه انجام شود، نیت ها آزموده شود و امکانات در هر دو طرف بررسی شود.در ادامه این مطلب با اشاره به مخالفت نیروی نظامی آمریکا با راه اندازی جنگی دیگر در منطقه آمده است: تهدید به اقدام نظامی ارزشی ندارد و تظاهر به آن نیز درست نیست.